Sv: Å bo i Moss?
Opprinnelig lagt inn av tohustettitett, her.
Jeg bor litt på utsiden (3 min kjøretur fra sentrum) på Ekholt. Grenser til havet og har fine turmuligheter, senter, butikker, skole mm. Men man slipper unna sentrums"maset" og likevel kort vei til alle fassiliteter. Kan anbefales.
Takk for innspill. Har skjønt at Ekholt er bra. Men hvor lang tid tar det å gå til toget? Vi er nok nødt til å ha gangavstand til tog. Og hva med lukta, er den tilstede på Ekholt? De siste gangene vi har vært i Moss, har den lukta vært påtrengende...
I helgen var vi for første gang på Jeløya. God atmosfære der, mange fine hus. Var på kafè rett ved Røed Gård (F-15??). I kjellern på et lite eldgammelt hus, veldig mørkt men ganske koselig, god og billig mat! Og - med de digreste edderkoppene som fins i Norge - det var sikkert 15 synlige inne på toalettet.... 
Så kjørte vi gjennom Sjøhagen og Son. Har jo aldri vært der heller før. Sjøhagen var jo en nyetablert "bygd" ved sjøen, ganske tiltalende, men ingen butikker i nærheten. 10-15 min å gå til tog. Son var knøttlite, så jeg skjønner at det kan bli litt kjedelig å vokse opp der. Men har lyst å få barna inn i hestemiljøet, så der i området er det gode muligheter. Det er det vel på Jeløy også. Kambo/Åvangen var rimelig trist, men det var noen nyere, hyggelige felt (sikkert barnefamilier).
Vi har det ikke veldig travelt, men tenker likevel mye på om og/eller når og evt hvor vi skal slå røtter et annet sted enn her. Så vi er litt forvirret innimellom. Men litt morsom prosess også.