Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er helgeproduktet hos Kiwi i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-09, 15:51   #61
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er helgeproduktet hos Kiwi i dag?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

ja, men hva koster det egentlig for pepperbiff (ikke kiwipepperbiff )

Det er billig.
Nå er det noen år siden jeg jobbet i butikk, men mener å huske at da kostet pepperbiff 170 pr kg. Såg tilbud på entrecote til 170 kr kg denne uken.

Gammel 27-03-09, 19:40   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laksen er hvertfall ikke særlig mye billigere som fredagsprodukt enn vanlig, vel? 4 laksefileter = 60,- kroner, det er vel stort sett vanlig pris for frossenlaks?

Gammel 27-03-09, 19:45   #63
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Laksen er hvertfall ikke særlig mye billigere som fredagsprodukt enn vanlig, vel? 4 laksefileter = 60,- kroner, det er vel stort sett vanlig pris for frossenlaks?

Men denne laksen var helt utmerket som sushi.
Den smakte faktisk bedre enn salma, selv etter en runde i fryseren. Fantastiske kiwilaksen.
Når har de tenkt å få inn den herligheten igjen!!??!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 20:18   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, laksefiletene er helt fantastiske, de er det. Jeg har både marinerte (kreolsk) og naturelle i fryseren, de kreolske var helt nydelige.

Gammel 27-03-09, 20:22   #65
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også kreolske i frysen. Hva gjorde du med dem, Iset?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 20:23   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg stekte dem i ovnen. Først på 180 grader i vel en halvtime, tror jeg, og så skrudde jeg på grillen og lot dem stå i 5-6 minutter så de ble skikkelig crispy utenpå. Nydelig!

Gammel 27-03-09, 20:36   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nam!

Har du forresten prøvd å steke laksefileter ved ved veldig lav temperatur(f.eks. 100 grader)? Det er veldig godt. Jeg leste om en kokk som anbefalte det en gang, og siden har jeg gjort det. Man må kanskje steke dem 20 minutter i stedet for 10, men de blir helt utrolig saftige.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 01:17   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, jeg har gjort det før og de blir kjempesaftige, men ikke nevneverdig med saftige enn om jeg steker dem på 180 grader i en litt kortere periode, egentlig.

Gammel 28-03-09, 01:48   #69
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har glemt ut den kreolske laksen vi kjøpte forrige helg.
Kan jeg fortsatt bruke den en dag eller to over datomerkingen? Den er marinert og vakumert.
Jeg vet jo egentlig svaret selv, men ... Faen altså, jeg gledet meg skikkelig til å smake den.

Gammel 28-03-09, 10:27   #70
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Bruk sansene og fornuften i stedet for datomerkingen. Ser den ok ut, lukter bra og kjennes bra ut skulle det vel ikke være noe galt i å prøve?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 10:35   #71
Lotta67
Mamma til to tette

Lotta67 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lotta67 er litt kul
Standard

I min Kiwi-butikk har de satt den tilbudsboksen like ved nødutgangen sammen med paller med kavringer, sånn at jeg nesten ikke får åpnet døra til yoghurten...

Har ikke sett oppi boksen ennå, bare irritert meg over plasseringen... :-)

Gammel 28-03-09, 11:00   #72
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kiwi Tau har ytrefilet av storfe denne helgen. Har åtte stykker i frysen, og mistenker at det er tomt før tolv i dag.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 15:35   #73
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

den kreolske laksen masker bæsj uansett så du har ikke gått glipp av noe om du kaster den

Gammel 28-03-09, 17:46   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hæ? Jeg synes den kreolske smaker helt fantastisk godt. Smakte faktisk ikke så veldig mye, egentlig, bare litt ekstra "spicy" i forhold til den naturelle.

Gammel 28-03-09, 17:47   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har glemt ut den kreolske laksen vi kjøpte forrige helg.
Kan jeg fortsatt bruke den en dag eller to over datomerkingen? Den er marinert og vakumert.
Jeg vet jo egentlig svaret selv, men ... Faen altså, jeg gledet meg skikkelig til å smake den.

Jeg hadde brukt den uten å tenke, engang.

Gammel 28-03-09, 18:52   #76
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hæ? Jeg synes den kreolske smaker helt fantastisk godt. Smakte faktisk ikke så veldig mye, egentlig, bare litt ekstra "spicy" i forhold til den naturelle.

Våre smakte masse. Hele fisken smakte blæ. ikke for at den var øddelagt for det smaker annen slags
Vi har brukt kreolsk krydder og marinade før og det smakte godt med denne var ikke noe god

Gammel 28-03-09, 19:29   #77
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Helt enig.
Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer.
Ovnsbakte den og serverte med båtpoteter, sukkererter dmpeti eplejuice og litt rømmedressing.

I dagskal vi ha ytrefilet.
Fikk uket fatt i 8 av de 10 siste pakkene. Bare flaks egentlig. Løpte rett bort til boksen med tilbud istedenfor å handle med meg ting på veien. Kom noen som var litt snurt etter meg.

Gammel 28-03-09, 23:29   #78
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde brukt den uten å tenke, engang.

Jeg er skeptisk til fisk, svin og kylling som er gått på dato.

Gammel 28-03-09, 23:45   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ikke jeg, så lenge det bare er 1-2 dager over og det lukter og ser fint ut. Kjøttet har ikke innebygget dato, det er en slags veiledning som fint kan overskride et par dager som regel. Det er jo ikke sånn at kjøttet plutselig tenker "oj, det er 5 timer siden datoen min gikk ut, på tide å bli bedervet".

Gammel 28-03-09, 23:47   #80
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Fisk er også veldig greit å sjekke, siden det lukter annerledes med en gang noe begynner å skje. Jeg hadde ikke nølt med å spise den om den fremdeles luktet friskt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.