|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Spørsmålet står i quoten i innlegget | |||
| Ja |
|
29 | 31,52% |
| Nei |
|
63 | 68,48% |
| Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: En av fem straffer barnet sitt fysisk i NorgeJeg tenkte umiddelbart at 18% var et høyt tall, men da jeg så spørsmålsstillingen så stiller det seg noe annerledes. Hvis man tar utgangspunkt i at de fleste har null fysisk reaksjon som standard, så er jo den minste overtredelse mer fysisk enn man hadde tenkt seg, og da tenker jeg ikke på klapsing eller knipsing (som jo er bevisste handlinger), men mer av typen rykke med seg ungen (som man leier i hånda) ut av butikken under et trassanfall, holde litt for hardt mens man løfter barnet unna en uønsket situasjon, el.l. Det er jo selvsagt ikke ønskelig det heller, men det blir jo noe annet enn den dystre statistikken det hadde vært om en av fem slo barna sine.
|
|
|
#2 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En av fem straffer barnet sitt fysisk i Norge
Signerer denne og det var med denne vinklingen i hodet at jeg stemte ja.
|
|
|
#3 |
|
aldrende
Jeg svarte JA på spørrisen, og det er basert på hendelser av typen DM beskriver.
|
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: En av fem straffer barnet sitt fysisk i NorgeJeg må si jeg er litt skeptisk til hva som er intensjonen bak en slik undersøkelse.
|
|
|
#5 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En av fem straffer barnet sitt fysisk i NorgeJeg svarte nei!
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg vil tro at mange har svart ja i undersøkelsen med akkurat den samme adferden som du beskriver her.
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Sv: En av fem straffer barnet sitt fysisk i NorgeJeg svarte ja i din undersøkelse (denne pollen) og jeg straffer ikke barnet mitt fysisk.
|
|
|
#8 |
|
På vei
Sv: En av fem straffer barnet sitt fysisk i NorgeSpørsmålet sier mer om hvilke grenser man har til fysiske reaksjoner mot barnet, enn hva man faktisk har gjort. Og da forteller ikke svarene oss så mye. Sist redigert av ElinM : 27-03-09 kl 12:39. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: En av fem straffer barnet sitt fysisk i NorgeJeg svarte ja. Jeg har aldri slått, klapset eller knipset ungene, men jeg har av og til tatt hardere i armen enn jeg hadde til hensikt. Jeg har også kledd på eldstejenta med makt.
Du er mor til en treåring. Jeg skal ikke si "bare vent å se", for det er forskjell på unger, og noen unger har ganske sikkert ikke evnen til å provosere like mye som andre, men sjansen for at du ender opp med å bite i deg ordene om et år eller to, tror jeg er ganske stor. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Jeg kan i grunnen bare signere på denne. Og jeg hare en 4,5 åring. Når brillene mine blir grabbet og slengt vegg i mellom, etterfulgt av slag og spark og kloring, bare fordi han hadde ombestemt seg når det gjaldt pålegg på skiven ... Da blir jeg rasende, lynende forbannet. Og hadde det vært mannen er jeg sikker på at jeg kunne funnet på å kastet maten i ansiktet på ham.
|
|
|
#11 |
|
www.bomulls.no
|
Kan signere denne og andre lignende uttalelser, lik DM osv.
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det er slike ting jeg også snakker om, men jeg svarte ja. Nettopp fordi jeg aldri har til helsikt å være hardhendt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Introvert optimist
|
Jeg også.
|