Sv: Tenåring døde på sykehuset grunnet sen behandling
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Både appelsin og jeg vet bedre enn deg hva turnuslegejobben går ut på. Og det er det reneste sludder at turnuslegen knapt har sett pasienten. Turnuslegen tar jo innkomstjournal og det er en grundig undersøkelse.
Smarte turnusleger hører på hva sykepleier har å si og spesielt når man er uerfaren. Men at sykepleiere skal bli såre over at jeg mener at leger generelt er bedre til å diagnostisere, som er en legejobb synes jeg faktisk er temmelig tøysete. Og min erfaring som bakvakt er at informasjonen fra leger, akkurat når det gjelder dette, gir et bedre bilde på tilstanden til pasienten.
Jeg er ikke sår over at leger er bedre til å diagnostisere, det skulle da bare mangle. Hvor kan du lese det?
Jeg bare kommenterte appelsin sitt innlegg, og fortalte min reaksjon på det. Min tolkning, om du vil.
Men siden du og Appelsin vet så mye bedre så vet dere vel også det, at etter at innkomstjournalen er tatt så kan det ta lang tid før det skjer noe mer, tilstanden kan forandre seg fort, og da er det sykepleieren som er tilstede og kan gjøre rede for hendelsesforløpet. Vi fører da også akuttskjema/observasjonskjema der vi kontinuerlig skriver opp kliniske tegn, medikamenter, respons osv.
|