Sv: Tenåring døde på sykehuset grunnet sen behandling
Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.
99,9% av tiden min på sykehus har jeg bare satt pris på sykepleiere og beundret dem for arbeidet de gjør. Støtte, trøst, hjelp, nytte, fantastisk koselige kvelder og netter, knødd sammen i en hjørnesofa i akuttmottak 
Det her utsagnet er bare rett å slett vanvittig provoserende. Sykepleiere står for et fag. De fleste som har jobbet noen år har tilegnet seg bred medisinsk kunnskap og erfaring i fht arbeidsfeltet sitt. Min erfaring er at vi gjør jobben, observerer og rapporterer videre til turnuslege, som event tilkaller bakvakt og rapporterer videre. Det er jo sjelden turnuslegens egen vurdering alene som blir fremstilt,hun/han har jo som regel knapt sett pasienten, men det må dere jo gjerne tro.
Jeg er lei av at man skal fremstille sykepleiere som gråtekluter som er god til å gi en klem og forstå deg ihjel når du har det fælt. (ja jeg skjønner at du mener det godt, men ironisk nok, gjør det at det bare blir mer provoserende) Vi er kompetente og vil ha anerkjennelse for den jobben vi gjør, og tro meg jobben innebærer MYE mer enn å kunne lytte, trøste og støtte, selv om det er fine egenskaper vi som sykepleier er stolte av å bli forbundet med.
|