Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er 42 stor størrelse på klær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-09, 10:54   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 42 stor størrelse på klær?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Gi nå faen i å komme med nedsettende kommentarer om andres kroppform, samme hva slags form det er. Er det egentlig så vanskelig?

Jeg tror litt av problemet er at en del ikke forstår at dersom de bruker nedsettende ord om egen kropp ("Jeg er feit når jeg er i størrelse 42" eller "Jeg ser helt anorektisk ut når jeg veier 52.") så kan selvkritikken oppleves støtende av andre. Man definerer andre ved å definere seg selv, selv om man ikke mener å gjøre det. Jeg tror i grunn det er en fin ting å ikke snakke nedsettende om egen kropp, uansett om man er radmager eller ekstremt stor. Det går an å si "Jeg veier mye nå, og mistrives med kroppen min" framfor "Jeg er bælfeit og ser ut som et helvete". Det avhenger selvsagt litt av settingen og hvem man henvender seg til.

Gammel 23-03-09, 10:58   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tror litt av problemet er at en del ikke forstår at dersom de bruker nedsettende ord om egen kropp ("Jeg er feit når jeg er i størrelse 42" eller "Jeg ser helt anorektisk ut når jeg veier 52.") så kan selvkritikken oppleves støtende av andre. Man definerer andre ved å definere seg selv, selv om man ikke mener å gjøre det. Jeg tror i grunn det er en fin ting å ikke snakke nedsettende om egen kropp, uansett om man er radmager eller ekstremt stor. Det går an å si "Jeg veier mye nå, og mistrives med kroppen min" framfor "Jeg er bælfeit og ser ut som et helvete". Det avhenger selvsagt litt av settingen og hvem man henvender seg til.

Ja, det er jeg helt med på, og jeg var ingen stor fan av Avelonias kommentar heller, men den fikk jo allerede pepper av noen andre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 11:06   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg skal skåle i Champagne den dagen jeg kommer inn i str. 42 i bukser.
Så nei, jeg synes ikke 42 er en stor størrelse.

Gud hjelpe som jeg gleder meg til den dagen I'm back i str. 42! Da er jeg meg selv fysisk også.

Gammel 23-03-09, 11:11   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

For å svare på det opprinnelige spørsmålet; Jeg synes ikke 42 er veldig stort nei. Men siden det nå er L, så synes jeg ikke det er merkverdig at det er den minste str. i en stormote butikk.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 08:47   #5
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja, det er jeg helt med på, og jeg var ingen stor fan av Avelonias kommentar heller, men den fikk jo allerede pepper av noen andre.

Den komentaren gikk på meg selv og ingen andre, skjønner ikke hvorfor dere tar sånn på vei.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 09:09   #6
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kropp er jo veldig individuelt, vi har jo hver vår liksom, og hvert vårt syn på det. Og jeg må innrømme at engang jeg gikk ned i vekt (jeg er bitte lita) så fortsatte jeg å se den lille tykke damen i speilet i et år minst etterpå. Nå er den lille tykke damen tilbake igjen (hvis noen har behov for å legge på seg sett inn en hormonstav). Og jeg strever fælt for å gå ned i vekt og for å finne klær. Bukser går greit, men overdeler, jeg har av alle idiotiske ting i verden fått de puppene jeg alltid har ønsket meg, og så, ja så får jeg søren ta meg ikke på noen topper lenger. Armene er for tykke, puppene er for store. Jeg er hellig overbevist om at klær sys til modeller som er 1,78 høye og 52 kilo tunge, og alt over eller under er bare "utvidet". (fordomsfull og litt sur på alt som heter klesbutikker. )

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 09:42   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Kropp er jo veldig individuelt, vi har jo hver vår liksom, og hvert vårt syn på det. Og jeg må innrømme at engang jeg gikk ned i vekt (jeg er bitte lita) så fortsatte jeg å se den lille tykke damen i speilet i et år minst etterpå. Nå er den lille tykke damen tilbake igjen (hvis noen har behov for å legge på seg sett inn en hormonstav). Og jeg strever fælt for å gå ned i vekt og for å finne klær. Bukser går greit, men overdeler, jeg har av alle idiotiske ting i verden fått de puppene jeg alltid har ønsket meg, og så, ja så får jeg søren ta meg ikke på noen topper lenger. Armene er for tykke, puppene er for store. Jeg er hellig overbevist om at klær sys til modeller som er 1,78 høye og 52 kilo tunge, og alt over eller under er bare "utvidet". (fordomsfull og litt sur på alt som heter klesbutikker. )

yes der sa du det.

De starter på str 36 med giraffben, og så utvider de derfra. Men det er ikke sånn at en på str 42 er proporsjonalt større enn en med str 36, det er gjerne enkelte steder forskjellene er større.

Og så til lave hofter. Det er jo fint når man har den kroppen du beskrev og en paddeflat mage. Men i str 42 så har de fleste kanskje litt lovehandles, kanskje ikke akkurat 6-pack, selv om man i bunn og grunn har en ganske OK kropp.

(det er forresten det jeg liker med nesten alle buksene til Mexx, at de passer min litt formfullendte bakende - vi snakker deig og ikke 'stor' rompe som jennifer lopez altså. )

Gammel 24-03-09, 12:51   #8
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg er hellig overbevist om at klær sys til modeller som er 1,78 høye og 52 kilo tunge, og alt over eller under er bare "utvidet".

Det er vel ganske nær sannheten.

Fordelen med gode "stormote" merker er at det ikke bare er oppskalert men faktisk laget for større kropper, og da henger det bedre også.

Sist redigert av Maz : 24-03-09 kl 22:55.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 09:17   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Den komentaren gikk på meg selv og ingen andre, skjønner ikke hvorfor dere tar sånn på vei.

Les Irmas innlegg, du!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 09:22   #10
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Så synes jeg dere kan komentere de andre som mener det samme som meg, for så langt jeg kan se er det ikke bare jeg som mener det.
Så fordi jeg mener det om min egen kropp, så finner andre det støtene.
For en snodig gjeng.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 09:33   #11
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Så synes jeg dere kan komentere de andre som mener det samme som meg, for så langt jeg kan se er det ikke bare jeg som mener det.
Så fordi jeg mener det om min egen kropp, så finner andre det støtene.
For en snodig gjeng.

Jeg hadde også sett diger ut hvis jeg måtte bruke str. 42. Fordi jeg har en kroppsform og høyde (160-162) som passer inn i mindre størrelser. Andre kan ha fasonger som gjør at de ser slanke ut i 42. Folk er ulike.

Synes ikke kommentarene dine er ufine, overskrifta er jo formet som et spørsmål og da er det greit å gi ærlige svar.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.