|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?
Jeg tror litt av problemet er at en del ikke forstår at dersom de bruker nedsettende ord om egen kropp ("Jeg er feit når jeg er i størrelse 42" eller "Jeg ser helt anorektisk ut når jeg veier 52.") så kan selvkritikken oppleves støtende av andre. Man definerer andre ved å definere seg selv, selv om man ikke mener å gjøre det. Jeg tror i grunn det er en fin ting å ikke snakke nedsettende om egen kropp, uansett om man er radmager eller ekstremt stor. Det går an å si "Jeg veier mye nå, og mistrives med kroppen min" framfor "Jeg er bælfeit og ser ut som et helvete". Det avhenger selvsagt litt av settingen og hvem man henvender seg til.
|
|
|
#2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#4 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?For å svare på det opprinnelige spørsmålet; Jeg synes ikke 42 er veldig stort nei. Men siden det nå er L, så synes jeg ikke det er merkverdig at det er den minste str. i en stormote butikk. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Den komentaren gikk på meg selv og ingen andre, skjønner ikke hvorfor dere tar sånn på vei. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Kropp er jo veldig individuelt, vi har jo hver vår liksom, og hvert vårt syn på det. Og jeg må innrømme at engang jeg gikk ned i vekt (jeg er bitte lita) så fortsatte jeg å se den lille tykke damen i speilet i et år minst etterpå. Nå er den lille tykke damen tilbake igjen (hvis noen har behov for å legge på seg sett inn en hormonstav). Og jeg strever fælt for å gå ned i vekt og for å finne klær. Bukser går greit, men overdeler, jeg har av alle idiotiske ting i verden fått de puppene jeg alltid har ønsket meg, og så, ja så får jeg søren ta meg ikke på noen topper lenger. Armene er for tykke, puppene er for store. Jeg er hellig overbevist om at klær sys til modeller som er 1,78 høye og 52 kilo tunge, og alt over eller under er bare "utvidet". (fordomsfull og litt sur på alt som heter klesbutikker. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
yes der sa du det.
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Det er vel ganske nær sannheten. Sist redigert av Maz : 24-03-09 kl 22:55. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Så synes jeg dere kan komentere de andre som mener det samme som meg, for så langt jeg kan se er det ikke bare jeg som mener det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Jeg hadde også sett diger ut hvis jeg måtte bruke str. 42. Fordi jeg har en kroppsform og høyde (160-162) som passer inn i mindre størrelser. Andre kan ha fasonger som gjør at de ser slanke ut i 42. Folk er ulike. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|