Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta med julegavene bort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-06, 10:47   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Jeg syns det er en klar barnerettighet å få åpne EN gave på morgenen (Og det er selvsagt lurest at det er en bok, en film, et spill, et eller annet barna kan bruke tid på), men resten av gavene skal ligge under juletreet der man feirer.

Jul er jul. Ikke mess med den!

(Og forresten så får jeg åpne en gave på morgenen ennå Sambo skjønte kjapt at slik var reglene )

Gammel 18-12-06, 10:56   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trodde det var relativt vanlig å ev. legge av noebn gaver til 1. juledag jeg, det må da være bedre enn å begynne før jul å åpne gavene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:29   #3
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns det er en klar barnerettighet å få åpne EN gave på morgenen (Og det er selvsagt lurest at det er en bok, en film, et spill, et eller annet barna kan bruke tid på), men resten av gavene skal ligge under juletreet der man feirer.

Her kan jeg bare signere!

Vi drasser med oss alt sammen hjem til foreldrene mine. Gjorde det i fjor og gjør det i år. Men det er et pes...

(om vi skal nordover med fly til hans mor et år, så er det uaktuelt å ta med alt!)

Gammel 18-12-06, 13:40   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si meg enig med mannen din, jeg. Julegaver åpnes julaften. Alle på en gang. (Ja, ikke bokstavelig talt, altså, man må selvsagt åpne en og en)
Et lite unntak kan gjøres for opptil EN julegave som eventuelt kan åpnes på morgenen, slik at ungene holdes aktiviserte i løpet av dagen. Men da kan det strengt tatt nesten ikke kalles julegave, men ventegave eller noe slikt. (Synes JEG.)

Man SKAL drasse litt på julaften. Det er det som er julaften.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:39   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville også drasset de med, sammen med penn og papir.
Blir det for mye kan noen tas med uåpnet hjem for åpning på 1 dag.
Man venter til julen ringes inn før man åpner gaver, med unntak av ventepakken som nissen kommer med på formiddagen.

Gammel 18-12-06, 22:02   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg ville også drasset de med, sammen med penn og papir.
Blir det for mye kan noen tas med uåpnet hjem for åpning på 1 dag.
Man venter til julen ringes inn før man åpner gaver, med unntak av ventepakken som nissen kommer med på formiddagen.

Det er enighet i Hundremeterskogen ...

Gammel 19-12-06, 10:48   #7
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi er en drasse-familie. I år reiser vi først til svigers (bittelillejulaften), så blir det julaften m overnatting hos svigeronkel og tante, med oldeforeldre fra loftet. Tanken å la noe være igjen hjemme har ikke en gang slått meg, bortsett fra vogna som vi omtrent ikke bruker lenger. Kan aldri verden se for meg at tinkeliten kommer gjennom alle gavene sine. Men de blir nok drasset med uansett. Bort, ut og tilbake og hjem igjen. Gaveåpningen foregår i siviliserte former så jeg utstyrer meg med penn og papir for å huske, det må jeg uansett hvor det skjer.

Dessuten er det jo en selvfølge at den som krever drassing må ta hovedansvaret for selve pakkingen både på utflukt og hjemtur.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:01   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Dessuten er det jo en selvfølge at den som krever drassing må ta hovedansvaret for selve pakkingen både på utflukt og hjemtur.

Og nå har jeg fått med helten på den avtalen. Han lovet dyrt og hellig å ta ansvar ved oppakkingen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.