Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Ingen vet hva som til en hver tid er best for sine barn. Ingen. Heldigvis. Min erfaring etter noen år på foreldrefora er at de som kommer med sånne "Jeg vet hva som er best for mine barn!" eller "I denne barselgruppa er det selvsagt ingen som omsorgssvikter barna sine. " virker å ha lite ydmykhet i forhold til foreldreoppgaven. Selv de som omsorgssvikter barna sine så det suser vil som oftest sine barns beste. Det betyr ikke at det de gjør er bra for barna.
Det var å dra det litt langt å komme til en slik konklusjon, synes jeg. Det Mississippi prøver å si, om jeg forstår det rett, er at hun vil ikke insinuere at noen her inne ikke gjør sitt beste for å gjøre hva som er rett for barna sine. Men selvsagt så er det mange som ikke alltid gjør det som er riktig, men har vi rett til å stå her med pekefingeren og korrigere dem og irettesette dem? Det var vel det hun mente. Og det mener jeg også.