Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Brekk en arm!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-09, 10:34   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Brekk en arm!

Jeg er en god forelder. Minsten brakk armen i sommer. Han måtte tilogmed operere den fordi den ikke grodde - og da kom han jammen med på sykehuset på tv3 også - så det ble rene festen.

Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:38   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er en god forelder. Minsten brakk armen i sommer. Han måtte tilogmed operere den fordi den ikke grodde - og da kom han jammen med på sykehuset på tv3 også - så det ble rene festen.

Wow, Verdens Beste Mor; brakk en arm, operasjon og til og med de etterlengtede 5 minutter i rampelyset så tidlig!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:54   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Wow, Verdens Beste Mor; brakk en arm, operasjon og til og med de etterlengtede 5 minutter i rampelyset så tidlig!

Jepp.
Han går til skolen også. Noen ganger bare med følge av broren i sjette klasse - uten en voksen altså. :understreker:

Og storebroren var visstnok ute o storefri i går uten jakke på seg. Men det var totalt uten mors godkjennelse da.

Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 11:01   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra det med trafikken - absolutt enig. Jeg er på den rufsete siden her - vi har ikke hatt trappegrind en gang. Ungene har lært seg at trappa skal man ha respekt for helt selv. Og ja, vi har hørt dunk-dunk-dunk noen ganger.

Vi har hatt beinbrudd og fått slått løs en tann, samt et par arr her og der. Men det rare er at arrene har de fått under helt ufarlig lek. Storebror har et stygt arr under leppa, som han fikk da han satt og lekte med biler. Plutselig veltet han forover og smalt inn i en lekebil. Lillebror falt ned fra en liten krakk og fikk seg et skikkelig hakk. Osv.

I barnehagen har de et veldig krevende terreng som uteområde. Knauser og berg og klatretrær. Det var der tanna gikk.

Gammel 19-03-09, 11:03   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veronal: Forskeren mener jo at Norge er et eksempel til etterølgelse, da, i forhold til for eksempel England og USA.

Man trenger ikke applaudere en brukket arm, selvsagt, men vi reagerte litt sånn "æsj, irriterende, men jaja, sånn er det vel om man skal leke fritt" da foten brakk her. Mens omgivelsene gikk helt bananas.

Gammel 19-03-09, 11:16   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Husker jeg leste om de barne som brukte hjelm ute i barnehagen, og det må jo være farligere det en å dette en gang eller to på rompa. Som oftest slår vi jo ikke hodet om vi er Bambi på isen, men det er værre med en hjelm som henger igjen når barna klatrer.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg er forresten nysgjerrig på hva som var bakgrunnen for hjelm i barnehagen på Nedre Eiker. Jeg vil tro at det ikke var et dagligdags påfunn, selv om det nærmest høres slik ut i reportasjen.

Nei, det er nettopp det. I følge artikkelen jeg leste om det så var det snakk om at hele barnehagen var speilblank is, like glatt som en skøytebane. Det er jo ikke snakk om at ungene går med hjelm hele dagen året rundt. Jeg regner med at de fleste syns hjelm på skøytebanen er på sin plass.

Ellers syns jeg artikkelen kommer med selvfølgeligheter, og jeg syns greia om at foreldre/voksne er blitt så overbeskyttende er overdrevet. Jeg syns også utalelsen deres om at menn er mindre overbeskyttende rett og slett er udokumentert bullshit.

Enig med Scarlett, det er litt forskjell på å klatre i trær og å leke i trafikken.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.