Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Ja, alle barn er forskjellige, men det er ting barn ikke bør utsettes for selv om de ikke skulle vise der og da at de blir redde.
Kan jeg spørre hvorfor det er så viktig å vise dem filmer med voldsomme scener? Jeg skjønner ikke helt poenget. 
Har ikke sagt at det er viktig at han ser deet. Det er ikke noe han på død og liv må gjøre. Det er HELT frivillig.
Kaptein Sabeltann tror jeg er viktig for mange gutter på hans alder. Spør du meg syns jeg Kapteinen er både voldelig og eksluderende, men jeg føler ikke for å nekte sønnen min å se det. Jeg tror han ville vært ganske utenfor om han ikke hadde sett det.
Når det gjelder Pirates of the Caribbeans er vel dette noe som skjer/har skjedd en sjelden gang. I dette huset er det eldre søsken som har de filmene, og den har gått på dvd'en i kjellerstua med jevne mellomrom. Jeg har ikke satt guttungen foran tv'n for å se. Det er heller ikke en film som står i hylla hans. Han går fort lei (han skjønner jo ikke hva de sier …), og ber om å få se noe annet i loftsstua, eller finner seg noe å leke med.
Det finnes nok av skumle barnefilmer. Disney har noen som er ganske skumle. Pingu har også en pappa på linje med Emils pappa som kjefter og smeller og jager Pingu på dør. Dette er filmer gutten min ser helt uten problemer.
Jeg syns det er mange baren-tv serier og filmer man kan stusse litt over. Jeg syns feks at mye som sendes på Jetixx og Cartoon network er hårreisende. Vi har heldigvis ikke disse kanalene.
Om andre lar barna sine se dette, er det helt og holdent opp til dem, jeg regner med at de selv kjenner barna sine og vet hva de evt tåler og ikke tåler.