|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Om arbeidsmoral og kulturforskjellerJeg er veldig enig med Nenne. Jeg har i veldig liten grad opplevd det Billa beskriver. Jeg må nok likevel si at jeg tror det er store bransjevariasjoner. Jeg har stort sett bare vært i jobber der det bare blir dobbelt så mye å gjøre når man kommer tilbake hvis man er borte, og det spiller nok til en viss grad inn. Det har stort sett vært så vanskelig å være borte at man har altfor høy terskel for å bli hjemme. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om arbeidsmoral og kulturforskjeller
Jeg må få understreke at jeg på ingen måte mener at man skal jobbe hvis man er syk, og vi skal absolutt _ikke_ ha et arbeidsliv som skremmer ansatte til å gå på jobb. Det er allikevel ikke uten grunn at begreper som "å ta seg en tredagers" finne i nordmenns vokabular...
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Nei, helt enig, men dette uttrykket befinner seg ikke i vokabularet til noen jeg kjenner eller har jobbet med. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp! Det er vel ellers ingen motsetning mellom at nordmenn er selvstendige/ikke trenger å bli fortalt hva de skal gjøre og i at vi har et utrolig høyt sykefravær? Vi er selvstendige og flinke de dagene vi gidder å komme på jobb, rett og slett. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|