Sv: Siv Jensen
Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.
Dette er tull. De aller fleste har ikke tenkt gjennom dette i det hele tatt, men fikk servert ferdige argumenter av FrP.
Å kalle Stoltenberg for Jensemann, er samme taktikk som brukes av fjortiser på vgd. Hvis du har et ønske om å bli tatt seriøst, bør du revurdere ditt ordvalg.
Hijab-saken har vært klønete håndert av Stoltenberg, Storberget og/eller Aas-Hansen. Dette rammer først og fremst Ap, men også regjeringen. Du må gjerne utdype hvorfor FrP kom mer ærefullt ut av saken enn V, H, KrF som heller ikke hadde noe med den å gjøre.
Til det første - jeg har personlig ingen sterke oppfatninger om hijab. Men det er mange som mener at hijab ikke hører hjemme i politiet, og de mente det før Frp kom på banen med sitt ståsted.
Hvis vi må kalle Jensemann for Stoltenberg skjønner jeg ikke hvorfor det er greit å omtale Siv Jensen som Siv eller diverse andre varianter brukt i denne tråden. I dagligtale tror jeg de aller fleste av oss bruker fornavn på politikerne, og at også "klengenavn" er vanlig.
FrP kom best ut av saken fordi det var de som var klare i sin tale, og fordi regjeringen gradvis kom krypende ut av sitt eget rot, og til slutt ble nærmest enige med FrP i at dette var forhastet. De tause blir ikke hørt, verken på godt eller vondt.
|