|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmepumpe og strømsparingDe jeg kjenner som har varmepumpe sier at strømregningen ikke går ned, snarere opp. Om det kommer av at de fyrer mindre med ved og at de generelt har høyere temperatur inne større deler av dagen vet jeg ikke. Men det er mulig.
|
|
|
#2 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmepumpe og strømsparingVi hadde kun oppvarming med vedfyring før varmepumpa kom i hus, så for vår del gikk strømregningen opp.
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Varmepumpe og strømsparing
Hvis folk sammenligner kostnader, er det jo ikke så rart om disse har økt, all den tid strømprisene har doblet seg og vel så det på bare kort tid. Det er forbruket man må sammenligne for å kunne si noe fornuftig om strømsparing. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmepumpe og strømsparing
Det er vel forbruk i kwh vi har snakket om, egentlig ikke regningen i seg selv.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Varmepumpe og strømsparingVi har rekkehus, 110 kvm åpen løsning og fikk varmepumpe sist høst. Tidligere fyrte vi med strøm i kabler i gang og bad, litt panelovner og fyrte med ved. Etter vi fikk varmepumpa har strømforbruket vårt gått bittelitt ned, men vi kjøper ikke ved. Og vi har det varmere i hele huset, nå har vi en jevn varme. Før sto vi opp til iskaldt hus og hadde iskaldt hus igjen når vi kom fra jobb. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|