Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 09:05   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Det er jo ikke alle som slår som er psykopater heller. Jeg er ikke så verst på å plukke ut en psykopat, men eksen min er ikke i den kategorien tror jeg. Ikke at det ville hjulpet stort heller - den gang jeg traff ham var jeg ikke den jeg er i dag.

Jeg tror forøvrig noe angående hvilke kvinner som kan ende opp med å bli hos en som bruker vold. (Psykisk og/eller fysisk).

Man tenker at normale kvinner klarer å sette grenser for seg selv. Men jeg tenker at der er vi inne på et problem. Hva er normalt? Er normalt det samme som sunn og frisk så kan jeg være enig. Men om normal er det samme som gjennomsnittlig eller vanlig så er jeg ikke på langt nær like sikker.

Vi har alle med oss ulik bagasje ut i verden. Og en klassiker blant kvinner er en ryggsekk som gjør at vi tar ansvar, gjerne også for andre. Samt omsorg for andre som har det vondt - gjerne på bekostning av at vi får det vondt selv. Denne kombinasjonen er den som jeg gjenkjenner hos de fleste kvinner som blir i voldsforhold. Og den er så vanlig at jeg tør påstå at flertallet har en større eller mindre grad av den.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.