Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Det kan jo være at hun har gjennomlevd det. Jeg tror nok at jo eldre man er og jo flere mennesker man har vært borti så er det en god del som har lært seg å kjenne igjen psykopater. Jeg var sammen med en som hadde klare psykopatisk trekk ovenfor meg og jeg kjente igjen typen og kom meg relativt raskt ut, fordi jeg har vært borti psykopater før. Nå synes jeg faktisk ikke at det er spesielt vanskelig å kjenne igjen psykopater og kan med sikkerhet si at jeg ikke hadde latt det gått så langt at jeg ikke hadde kommet meg ut i nokså god behold.
Jo, det er helt klart men noen ganger vil selv den mest durkdrevne psykiater bli lurt. Det er jo det som er skummelt med slike mennesker, en kan aldri være helt sikker. Selv har jeg heller ingen problemer med å plukke de som har trekk som helt klart ligger i kategorien for antisosial personlighetsforstyrrelse (tidligere psykopati), men er alikevel ydmyk nok til å se at jeg kan ta feil noen ganger til tross for min erfaring både fra eget liv samt fra mitt yrkesliv.
|