Sv: Å flytte til motsatt del av landet for ett år
Da eldste var litt over året flyttet vi til Gjøvik. Der bodde vi i to år, mens mannen gikk på skole. Jeg var ung mor, og hadde problemer med å finne min plass der oppe. Jeg lengtet fryktelig hjem, og hatet Gjøvik intenst. Så begynte jeg å ta lillegutten med i åpen barnehage, og jeg fikk en ny verden. Der var vi noen mødre som fant hverandre, og vi møttes en kveld hver fjortende dag, der vi utvekslet sladder ol. Samtidig som vi jo fortsatte å møtes 3 dager i uken i åpen barnehage. Jeg begynte også på rideskolen, etter at minstegutten ble født. Der fikk jeg også ny omgangskrets.
Det jeg vi frem til, er at man må gjøre en innsats selv for å kunne trives. Dersom man klarer å gjøre sine bekjentskaper, kan man få nye venner man har livet ut. Tiden går raskere, og man trives bedre.
Hadde jeg den gangen hatt kjennskap til forumverdenen, tror jeg nok jeg hadde fått venner raskere. Så flytt, finn venner på forumet som bor i nærheten, meng deg med lokalbefolkningen og nyt det å ha muligheten til å oppleve nye ting.
:lengter tilbake til Gjøvik: