Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Vinner Alexander Rybak Eurovision Song Contest 2009?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Vinner Alexander Rybak Eurovision Song Contest 2009?
Ja 125 56,82%
Nei 95 43,18%
Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 20:02   #61
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinner Alexander Rybak Eurovision Song Contest 2009?

Joda, han vinner. Fengende refreng og arrangementer, kjekk gutt, og sangen spiller vel inn på den litt røffe, etniske bølge som ser ut til å være "in" i MGP sammenheng.

(Sier Dib som aldri har kunnet fordra Bobbysocks og kjører rundt med 1985s nestjumbo på bilstereoen).

Gammel 25-02-09, 20:08   #62
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg som hadde null ide hvem han var på lørdag. fant det ut i går. han har jo den sangen som går på repit i hode mitt hele dagen

Gammel 25-02-09, 20:13   #63
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

har dere hørt den her?
http://www.p4.no/story.aspx?id=302258

Gammel 25-02-09, 21:07   #64
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes versjene er stakkato og dårlige...får "dansbandfeeling" av de. Men refrenget er forsåvidt fengende og gutten er sjarmerende.

Tror ikke han vinner, men om han gjør det, så fint for han.

Stakkato var ordet jeg har lett etter for å beskrive versene ja. Det er lite flyt i begynnelsen, men det er ett eller annet med sangen som likevel gjør at jeg har hatt den gående i hodet siden lørdag. Jeg tror ikke han vinner, men han har fått en hit i Norge.

Gammel 25-02-09, 22:15   #65
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sangen klistrer seg fast i hjernen merker jeg.
Hørte den på tv før i dag og har endt opp med å nynne på den i hele kveld.

Gammel 25-02-09, 22:28   #66
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjo og hei. Lissom.

Nei, han vinner ikke. På ekte norsk vis blir han overeksponert inn i skyene på forhånd, og så punkterer det.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 08:26   #67
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Dere er jammen upatriotiske og unorske. Skal sladre til Siv.

Gammel 26-02-09, 18:50   #68
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Jeg håper han gjør det

Lenge siden jeg har falt så pladask for en sang/artist, og første gang både jeg og mannen har brukt penger på å stemme.

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 22:45   #69
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg er en erklært GrandPrix-hater, men nå er jeg offisielt forelsket i Aleksander Rybak og låta hans.

Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 22:52   #70
Frantzen
Passiv

Standard

Btw, har de fjernet regelen om transponering? Tenker en transponering hadde løftet låta til nye høyder, ja.

Not. : lettet:

Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 22:57   #71
vaesla
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg tror faktisk Norge med Alexander Rybak, kan vinne hele greia. I år så har vi jo faktisk fått en sang og melodi som det er fart i... Og som virkelig fenger.

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:22   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Btw, har de fjernet regelen om transponering?

Haha, nå tok jeg deg først helt alvorlig og lurte virkelig på om de hadde hatt en slik regel, før jeg skjønte spøken.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:30   #73
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Haha, nå tok jeg deg først helt alvorlig og lurte virkelig på om de hadde hatt en slik regel, før jeg skjønte spøken.

Jeg skjønte den ikke… selv om jeg har googlet transponering.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:41   #74
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg skjønte den ikke… selv om jeg har googlet transponering.

Transponering er når man på siste vers synger alt i en litt høyere tone, klassisk grand prix-grep for å liksom få en siste trøkk i låta. Skal se om jeg finner noen eksempler.

Gammel 27-02-09, 10:43   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Transponering er når man på siste vers synger alt i en litt høyere tone, klassisk grand prix-grep for å liksom få en siste trøkk i låta. Skal se om jeg finner noen eksempler.

Tror alle skjønner den der uten eksempler. Men der lærte jeg et nytt ord.

Gammel 27-02-09, 10:52   #76
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville kalt det modulering, jeg, tror jeg.

Gammel 27-02-09, 10:54   #77
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg ville kalt det modulering, jeg, tror jeg.

Ja, transponering er kanskje når man flytter hele stykket opp?

Gammel 27-02-09, 10:55   #78
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, transponering er kanskje når man flytter hele stykket opp?

Ja, opp eller ned - mye brukt av enkelte messinginstrumenter, så vidt jeg husker fra de glade korpsdager. Men det kan godt tenkes at det er riktig å bruke transponering i denne sammenhengen også, altså.

Gammel 27-02-09, 10:57   #79
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, opp eller ned - mye brukt av enkelte messinginstrumenter, så vidt jeg husker fra de glade korpsdager. Men det kan godt tenkes at det er riktig å bruke transponering i denne sammenhengen også, altså.

Jeg kan ikke så mye om teknikk i musikk, så du har nok rett. :noteblind:

Gammel 27-02-09, 14:23   #80
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Modulere er å skifte toneart. Typisk ting å gjøre i siste refreng, spesielt i MGP.
Transponere er når man endrer hele stykket, typisk ting man gjør når jeg skal synge en sang. Jeg har nemlig mørk stemme, og kommer ikke særlig lyst. Da er det bare å transponere den ned et hakk eller to, så går det finfint.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.