Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om helårs båndtvang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 19:41   #1
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?

JA! Jeg er ikke spesielt glad i hunder, og Snuppa er hysterisk redd for dem, selv når de er i bånd. Så jeg syns dette er et godt forslag. Ikke alle hundeeiere som har kontroll på hundene sine her i området i hvert fall. Vi har opplevd to ganger at hunder har kommet og spist mat vi har hatt stående på piknik-teppet (mens vi selv har sittet rundt). Vi rakk ikke å tenke en gang, før beistet kom og snappet med seg brødskivene. Æsj.

Gammel 27-02-09, 01:49   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

En liten digresjon.

I dag når vi var ute så var det en familie med 3 barn som kom mot oss i skogen, jeg tok hunden helt inntil meg for han er litt usikker på barn som løper rundt.
Faren i familien ropte begeistret at der kom det en hund, jeg prøvde å forklare at han var usikker på barn, og om de kunne være så snille å ikke la barna komme løpende mot ham. Da heller holde barna rolig så skulle vi komme bort til dem så de fikk hilse på.
Neida, det gjorde da ingenting for barna var jo såå glad i hunder og var såå hundevante.
Jeg prøvde veldig å holde ungene unna samtidig som jeg skulle manøvrere vekk hunden og passe på barnevogna.
Det hele endte med at jeg slapp hunden så han skulle få komme seg unna, faren i flokken skjellte meg ut, og ungene løp etter hunden.
Jeg ble så forbanna at jeg ba ham sette bånd på ungene sine samt respektere at ikke alle hunder er til å overfalle.
Stakkars vovvan min, han er bare god å snill, men han har blitt utsatt for ganske ille behandling av barnet til et tidligere vennepar av meg, (uten at jeg hadde mulighet for å forhindre det) så han er naturlig nok skeptisk, det er lov. Men får han hilse rolig og pent så er alt bra.
Jeg blir så forbanna.
Beklager avsporingen. Jeg måtte bare få frese fra meg litt.

Gammel 27-02-09, 03:11   #3
Lita
Passiv

Standard

Jeg har hund selv, men er for båndtvang.
Vi har inngjerdet tomt hvor Spike går løs når vi er ute, ellers står han i båtkjetting som strekker seg utover et godt stykke av tomta.
Nå bor vi pokker så langt inni skogen, men har likevel bånd på han når vi går lange turer med han på veiene her og i turterrenget. Så, JA. Det finnes nok av mennesker der ute som er redd hunder, selvom din hund er så snill.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.