Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?
En liten digresjon.
I dag når vi var ute så var det en familie med 3 barn som kom mot oss i skogen, jeg tok hunden helt inntil meg for han er litt usikker på barn som løper rundt.
Faren i familien ropte begeistret at der kom det en hund, jeg prøvde å forklare at han var usikker på barn, og om de kunne være så snille å ikke la barna komme løpende mot ham. Da heller holde barna rolig så skulle vi komme bort til dem så de fikk hilse på.
Neida, det gjorde da ingenting for barna var jo såå glad i hunder og var såå hundevante.
Jeg prøvde veldig å holde ungene unna samtidig som jeg skulle manøvrere vekk hunden og passe på barnevogna.
Det hele endte med at jeg slapp hunden så han skulle få komme seg unna, faren i flokken skjellte meg ut, og ungene løp etter hunden.
Jeg ble så forbanna at jeg ba ham sette bånd på ungene sine samt respektere at ikke alle hunder er til å overfalle.
Stakkars vovvan min, han er bare god å snill, men han har blitt utsatt for ganske ille behandling av barnet til et tidligere vennepar av meg, (uten at jeg hadde mulighet for å forhindre det) så han er naturlig nok skeptisk, det er lov. Men får han hilse rolig og pent så er alt bra.
Jeg blir så forbanna.
Beklager avsporingen. Jeg måtte bare få frese fra meg litt.