Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

20-minutterstråden - fra bunnen

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 10:41   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

En av mine favorittretter er faktisk spaghetti (må være sånne lange) med en saus av ketchup og sennep. Det høres usannsynlig ekkelt ut, og min mann myrder meg bare jeg nevner denne retten (han har nektet å smake, jeg skal vedde på at han hadde likt det om han turte å smake!). Men det er overraskende godt! Man bare steker kjøttdeig og blander i godt med ketchup og en god dæsj sennep (ikke for mye), litt salt og pepper. Så lar man det putre litt og heller det direkte i gryta med kokt spaghetti og rører godt rundt så alt blandes. Serveres med loff og gjerne salat. Det skal ikke være "sausete", altså. Bare lage smak og gjøre at det blir litt saftig, men ikke mye saus.
Ja, usunt som fy, og mange vil sikkert brekke seg når de hører det (jeg hadde gjort det selv om jeg aldri hadde smakt), men det er utrolig godt! Best om kjøttdeigen ikke er helt finkornet, men med litt store klumper her og der. *venter på spy-smileyene*

Sist redigert av Dixie Diner : 26-02-09 kl 11:06.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.