Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bibelutdeling i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 13:54   #29
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelutdeling i skolen

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Okei, smileydiskusjoner gidder jeg egentlig ikke, men jo, jeg så den, og så svarte jeg med samme, og så fortsatte du å være kjip.

OK. Har lest innleggene (var trøtt i går kveld) og ser at jeg faktisk var litt kjipere der, ja. (Det mente jeg faktisk.) :god på bunn:

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Nå synes jeg debatten tok en veldig søkt vending. For meg er det irrelevant om bibler er mer eller mindre farlige enn andre ting. Det er prinsippet om respekt for andres valg i forhold til religionspåvirkning som er det eneste viktige i denne sammenheng. Men nå gjentar jeg vel meg selv.

Jeg synes debatten tok en merkelig vending den gangen (waaay back...) bibleutdeling ble sammenlignet med dop. Jeg respekter også at andre har langt dårligere erfaringer med religiøse miljøer enn jeg og skjønner at de vil unngå at barna deres skal bli påvirket av noe de oppfatter som negativt. Det jeg stiller et stort ? ved, er påstanden om at dop skal være å foretrekke. Jeg skjønner at det muligens var satt på spissen i kampens hete, men synes det er litt merkelig at man hardnakket fortsetter å mene det. Spesielt med tanke på alle gode motargumenter som har kommet fram i løpet av tråden.
-Akk, perler for svin...igjen...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.