Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bibelutdeling i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 14:17   #24
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelutdeling i skolen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Tja, jeg har ikke tenåring ennå, men tenker at man har betraktelig bedre kontroll på en 12 åring og kan nekte dem ting på en annen måte enn hva man kan gjøre med en 15-16-åring. Jeg tror ikke de fleste foreldre har fullstendig kontroll på 15-16-åringene sine nei, og det er jo riktig at man ikke skal ha det også, de skal jo så smått begynne å ta ansvar selv.

Da jeg var 15-16 år begynte vi f.eks å dra på ferier sammen med andre på vår egen alder og vi begynte å gå på fest. Mine foreldre hadde ikke den samme grad av kontroll som da jeg var 12.

Når slutter du å ha fullstendig kontroll over barna dine, mener du da?

Man har ikke full kontroll på verken en 12-åring eller en 16-åring, men å slippe en undomsskoleelev fullstendig er anvarsfraskrivelse. En 16-åring er et barn og kommer inn under barnevernsloven om foreldrene ikke klarer (eller ikke makter) oppgaven.

Til andre del av spørsmålet ditt: Jeg har aldri hatt full kontroll over barna mine (bortsett fra da de var baby), så det vet jeg ikke. Mine barn er selvsetndige individer som jeg kan rettlede, påvirke, hjelpe, støtte, gi omsorg og ta vare på. Jeg har 3 selvstendige barn, ingen av dem er like og de trenger meg/oss i forskjellig grad. Jeg oppfordrer dem til å tenke og ta valg selv, og det har hittil gått veldig bra. Og ja: de har vært på bedehuset (om enn litt kritisk), men de har aldri røykt hasj.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.