|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Quiet, please
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg tok lappen for to år siden, 30 år gammel, og tror jeg vet hvordan du har det. Det er kjempeskummelt nå, men for en fantastisk frihetsfølelse når man sitter bak rattet helt alene for aller første gang og skal ut på shopping.
Man kan ta lappen på automatgir. Mailet med Vegvesenet om akkurat dette i forbindelse med at jeg skal ta norsk førerkort, og her er svaret jeg fikk:
Kanskje litt kjedelig å ikke kunne låne/kjøpe bil med manuelt gir, men det kan i hvert fall gjøre det ganske mye mindre skummelt å ta lappen. I Norge har det jo vært vanskelig å få tak i bil med automat, men det blir vel mer og mer vanlig?
Det kan man vel hoppe over hvis man kan det? Hvis mannen din bare viser deg kjapt hvordan pedaler, spaker og knotter funker før du går løs på kjøretimene? Det fins ikke vanskelig, jeg brukte maks. fem minutter på å bli kjent med det jeg trengte å bli kjent med for å kunne kjøre.
|
|
|
#2 |
|
Quiet, please
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg har forresten enda ikke vasket bilen i Norge.
|