Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bibelutdeling i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 13:03   #9
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bibelutdeling i skolen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Toleranse for andre er ikke en motsetning til å nekte forkynnelse for seg og sine. Det er når man ønsker at andre skal gjøre noe at det er intolerant. Du som er personlig kristen (og i en så høy grad at du betviler evolusjonsteorien til og med) argumenterer i sterke ordelag for at noen med ditt livssyn skal kunne forkynne for barn, det er ikke spesielt tolerant av deg.

jeg er så lang fra statskirkekristen som du kan komme, men så lenge jeg hade mine barn på statlige skoler, måtte jeg godta de retningslinjene som var der. Som en følge valgte jeg å bytte skole. Men jeg forteller ikke mine barn at bibler og narkotika er det samme, eller at de ikke skal ha respekt for andre mennesker. Derimot er jeg veldig opptatt av at mine barn lærer mye om masse, slik at de en dag når de blir voksne selv kan bestemme hva de skal tro på. Jeg tar det slett ikke som en selvfølge at de skal tro på bibelen og vil på ingen måte støte de fra meg hvis de velger å tro på noe annet. De er frie mennesker med egne meninger, og det er det som er viktig.

Jeg synes fremdeles det er SKUMMELT at dere reagerer så sterkt på mine innlegg, men synes det er helt greit å sammenligne bibelen og dop.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.