Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du skrevet innlegg på FP du angrer på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 23:10   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du skrevet innlegg på FP du angrer på?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg angrer ingen ting, men jeg ble en gang overrasket over reaksjonene og ikke minst tolkningene i en tråd jeg startet.

Ja, der har jeg også noe som har brent seg fast. Jeg følte at jeg ble stemplet som en som ikke ønsket å jobbe mot rasisme den gangen jeg ikke (ganske umiddelbart etter at det skjedde) mente at det uten videre var riktig å kalle handlingen mot Ali Farah rasisme. Det føltes helt merkelig, siden antirasisme har vært en viktig del av min identitet helt siden jeg var ganske liten. Selv om jeg kanskje ble oppfattet annerledes enn jeg ønsket, så kan jeg ikke si at jeg angrer på noe av det jeg skrev.

Gammel 19-02-09, 23:21   #2
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Selv om jeg kanskje ble oppfattet annerledes enn jeg ønsket, så kan jeg ikke si at jeg angrer på noe av det jeg skrev.

Det tror jeg noen kan synes er vanskelig. Selv om man står for det man skriver så har man ikke kontroll over andres måter å tolke en på. Det kan stikke dypt når man blir fremstilt, eller tolket, helt feil i forhold til hvordan man oppfatter seg selv. Og i noen tilfeller har jeg sett at hvis man forklarer og forsvarer så blir det tolket negativt.

Gammel 19-02-09, 23:27   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Det tror jeg noen kan synes er vanskelig. Selv om man står for det man skriver så har man ikke kontroll over andres måter å tolke en på. Det kan stikke dypt når man blir fremstilt, eller tolket, helt feil i forhold til hvordan man oppfatter seg selv. Og i noen tilfeller har jeg sett at hvis man forklarer og forsvarer så blir det tolket negativt.

Sant nok, men i mange av tilfellene synes jeg ting har blitt uklart framstilt. I utgangspunktet mener jeg at det er den som sender budskapet som har ansvar for å være såpass klar at det blir tolket riktig av det store flertallet. Hvis man mener at mange har tolket en feil, så har man faktisk vært uklar. Når det gjelder tilfellet jeg beskrev over her, så følte jeg vel egentlig ikke at det var uklarheter som gjorde at jeg ble oppfattet slik, men det jeg faktisk sto for. Det var nå iallefall en rar følelse.

Gammel 19-02-09, 23:27   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Gammel 19-02-09, 23:40   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Selv om man står for det man skriver så har man ikke kontroll over andres måter å tolke en på. Det kan stikke dypt når man blir fremstilt, eller tolket, helt feil i forhold til hvordan man oppfatter seg selv.

Dessuten har jeg inntrykk av at tråder kan utarte seg, om en eller to legger ord i munnen på deg, legger det føringer for hvordan alle andre oppfatter deg også.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.