Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du begått selvmord ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 14:10   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du begått selvmord ...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ville du valgt det for andre barn enn ditt eget også, eller er det den foreldrebiten i deg som gjør at du kan velge dette?
Ville du ofret deg for noen andres unge som har livet foran seg også?
*oppriktig interessert*

Nå spør du mkj, men jeg svarer allikevel. Jeg ville ikke tatt livet av meg selv med vilje for andre enn mitt barn. Det gjelder kanskje ikke i trailerscenariet, hvor jeg kanskje i refleks ville gjort det med ethvert barn.

(Samtidig skal man jo være litt forsiktig med å si sånt. Jeg har jo hørt at man ser gang på gang at foreldre f eks ikke hopper uti vannet for å redde barnet sitt, fordi man får panikk der og da. Jeg tror derfor jeg ville hatt lettere for et organisert selvmord for å redde barnet (som det Esme skisserer med narkose etc) enn en slik impulshandling. Jeg opptrer ikke alltid som forventet når jeg får panikk, jeg har en tendens til å fryse fast.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:53   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg opptrer ikke alltid som forventet når jeg får panikk, jeg har en tendens til å fryse fast.)

Jeg blir helt kald, rolig og effektiv i slike situasjoner og får ikke panikkreaksjon før alt er over. Da kommer den derimot til gangs.

Så underlig vi er skrudd sammen.

Gammel 19-02-09, 15:05   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg blir helt kald, rolig og effektiv i slike situasjoner og får ikke panikkreaksjon før alt er over. Da kommer den derimot til gangs.

Så underlig vi er skrudd sammen.

Ja, underlig er ordet. (Og så må jeg ile til for å si at det forresten ikke er helt sant. Jeg husket nemlig på en episode med en bilulykke da jeg skrev det i sted, hvor jeg ikke husket nummeret til ambulansen. Og altså frøs fast. Men samtidig har jeg vært gjennom noen rimelig paniske episoder etter at jeg fikk barn, hvor jeg har vært kald og effektiv, for deretter å få den store skjelven når alt var ok igjen. Sånn for å redde ansikt her. )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.