Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Landcruiser eller X-Trail?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-09, 18:40   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Jeg synes X-trail er litt plæstikk fæntæstik, og mangler litt komfort. I forhold til vår Touran virket dårlig isolert med tanke på lyd. Synes jeg. Også er det litt liten plass. LC kjenner jeg ikke til.

Jeg hadde gått for en VW av noe slag med DSG girkasse. Det er mye bedre å kjøre med enn vanlig automat fordi det er to girkasser i en, og man ikke merker "nøkking" ved giring slik man gjør ved vanlige automatkasser.

Gammel 14-02-09, 18:56   #2
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Medmindre man bot i utmarka og trenger off-road for å komme til jobb synes jeg ikke noe videre om noen av valgene. Så medmindre mannen likevel er åpen for argumenter av typen miljø, forbruk og andre bilisters sikkerhet har jeg ikke noe nyttig å komme med.
:trekker meg stille ut igjen:

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 01:50   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes X-trail er litt plæstikk fæntæstik, og mangler litt komfort. I forhold til vår Touran virket dårlig isolert med tanke på lyd. Synes jeg. Også er det litt liten plass. LC kjenner jeg ikke til.

Jeg hadde gått for en VW av noe slag med DSG girkasse. Det er mye bedre å kjøre med enn vanlig automat fordi det er to girkasser i en, og man ikke merker "nøkking" ved giring slik man gjør ved vanlige automatkasser.

Helt enig, men i dette segmentet finner man egentlig ikke noe fra VW. Dvs. man har jo Tiguan, men den blir vel noe mindre enn X-Trail. Skal man ha 4WD får man foreløpig ikke noe med DSG (man kan vel få Passat med 250hk og 4WD og DSG, men da snakker vi om vel drøy pris, eller Golf R32, men også den blir drøy prismessig vil jeg tro). Tiguan kan leveres med automat, men det er ikke DSG-kassen som benyttes.

(prik: Det er fortsatt bare "èn girkasse", men girkassen har to klutsjer og to separate aksler, og er på en måte en automatiskert manuell kasse...)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.