Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Når på døgnet vasker du huset?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-09, 22:33   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Jeg begynner klokka ni, hver fredag eller torsdag hvis jeg har planer for fredagen.
Og jeg vasker og vasker. Er stort sett ferdig rundt klokka to.
Her består fredagsvask av støvtørk og rydding i alle rom, møbler, nips, lister, bilder, ja alt med støv på. Full støvsuging i alle rom, vasking av gulv, bad, wc, stryking av klær som har blitt vasket i løpet av uka, lufting av dyner og skifting av sengetøy. Og så tar jeg en ekstra ting hver gang, som vasking av skohyller, rydding i et skap, vinduspuss o.l sånn at jeg er ajour til enhver tid og slipper å ha kjempestore vaskedugnader for å rundvaske huset.
Her er rent i hver eneste krok når jeg er ferdig.
Ellers støvsuger jeg huset annenhver dag rett etter levering i barnehagen, tørker over bad og wc hvis det trengs. Dette er fast rutine, jeg bruker alt fra 20 minutter til 1 time på formiddagen på å holde helgevasken ved like.
Jada, jeg liker å ha det ryddig og rent så det må bare bli sånn. Og det er utrolig godt å få det unna tidlig på dagen, jeg nekter å fly rundt med støvsuger eller vaskefille på kveldstid.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 23:13   #2
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg begynner klokka ni, hver fredag eller torsdag hvis jeg har planer for fredagen.
Her består fredagsvask av støvtørk og rydding i alle rom, møbler, nips, lister, bilder, ja alt med støv på. Full støvsuging i alle rom, vasking av gulv, bad, wc, stryking av klær som har blitt vasket i løpet av uka, lufting av dyner og skifting av sengetøy. Og så tar jeg en ekstra ting hver gang, som vasking av skohyller, rydding i et skap, vinduspuss o.l sånn at jeg er ajour til enhver tid og slipper å ha kjempestore vaskedugnader for å rundvaske huset.
Ellers støvsuger jeg huset annenhver dag rett etter levering i barnehagen, tørker over bad og wc hvis det trengs. Dette er fast rutine, jeg bruker alt fra 20 minutter til 1 time på formiddagen på å holde helgevasken ved like.
Jada, jeg liker å ha det ryddig og rent så det må bare bli sånn. Og det er utrolig godt å få det unna tidlig på dagen, jeg nekter å fly rundt med støvsuger eller vaskefille på kveldstid.

Sånn pleier jeg å gjøre til jul.

Sist redigert av Lenam : 13-02-09 kl 23:37. Årsak: kul jul
Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 23:37   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Sånn pleier jeg å gjøre til kul.

Du skulle sett meg i action før jul.

Gammel 13-02-09, 23:38   #4
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Du skulle sett meg i action før jul.

Du og samboern min hadde sikkert hatt mye til felles.

Han er sånn som kan finne på å støvsuge før han har fått av seg ytterjakken.

Gammel 13-02-09, 23:42   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Du og samboern min hadde sikkert hatt mye til felles.

Han er sånn som kan finne på å støvsuge før han har fått av seg ytterjakken.

Og feier trappa før han går inn, setter på vaskemaskinen før han dusjer om morgenen og henger opp klesvask før han legger seg?

Gammel 21-02-09, 23:53   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Standard

Og feier trappa før han går inn, setter på vaskemaskinen før han dusjer om morgenen og henger opp klesvask før han legger seg?

Kjenner du ham

Gammel 22-02-09, 00:22   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mest piff om morgenen og begynner på badet lørdag morgen når jeg våkner. Før kaffen. Så er iallfall det gjort!
Om vi ikke skal ut tidlig så blir det støvtørk og gulvvask en gang etter frokost.
Og jeg trenger IKKE være redd for at noen andre skulle finne på å ta det isteden, gitt--

Gammel 14-02-09, 12:47   #8
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jobber du? Skulle gjerne gjort husvask slik du beskriver- men jeg har ikke sjans så lenge jeg jobber!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.