Sv: "Da damene dro" på tv2
Opprinnelig lagt inn av Lita, her.
Kråka: Hvordan håndterer egentlig damene i denne vennekretsen at mennene blir mobbet? Er det damene som mobber, eller er det de andre mennene som ikke er huslige som mobber? Og til slutt, hva har DU gjort for dette? Godtar du det?
Jeg kan sikkert forstå hvorfor du sier som du gjør her i denne tråden, men jeg kommer aldri til å bli enig i at menn som hjelper til hjemme skal mobbes for det. For det er for meg så langt fra normalt det kan bli.
Mennene som mobber hverandre ja. De tør ikke si at de vasker eller rydder hjemme nei, så mange gjør det nok i smug. Synes jeg hører det overalt hvor lite menn bidrar på vaskefronten, men de bidrar jo med annet som f. eks husmaling, plenklipping, måking, oppussing osv. Jeg mobber ikke noen som vasker hjemme, men husker det var mye snakk om en som alltid skiftet på sengene + vasket under sengen 1 gang i uken. Damen som var sammen med han var jo veldig glad for det, men andre himlet med øynene og mente det var unormalt at mannen vasket UNDER sengene.
De fleste av mine venner er ryddige og vasker veldig ofte. Mulig det ligger noe i det, at de mener mannen vasker for sjeldent. Har venninner som shiner huset fra topp til tå 2 ganger i uken. En mann vil ikke se det behovet så ofte, noen kanskje- men ikke alle. Så hvis de mener mannen vasker for lite så må de senke kravene hjemme og la mannen få lov til å bidra.
Jeg godtar ikke mobbing nei, men de mener det nok ikke vondt. De tror de er kule med å si at vasking er for damer.
|