Sv: De uønskede mødre
Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.
Har jeg forstått det rett om jeg har forstått det slik at det er bortimot umulig å få adoptert norskfødte barn nå? I såfall syns jeg dette er trist, da jeg tror - og understreker at jeg tror - at kanskje det finnes jenter som ville velge å føde barnet og adoptere det bort framfor å ta abort. Det finnes også mange som kan gi barn et godt hjem, så jeg vil tro det ikke burde være noe problem å finne adopsjonsfamilier. Så lenge en adopsjon foregår på frivillig basis, må jo det være en god løsning?
Mellom 5 og 10 barn i Norge adopteres bort pr år, ifølge tall jeg fikk for en stund tilbake. Det er heller ikke mulig å ha verken en åpen eller en delvis åpen adopsjon. I tillegg virker det som om det er mer godkjent å ta abort enn å bære frem et barn og adoptere det bort, da det er fælere å gi bort et barn man har båret i 9 måneder enn å fjerne det før man kjenner det. Total synsing fra min side, men det er nå slik jeg ser det.