Sv: Tillit til politiet?
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Da blir det litt vanskelig å diskutere på en konstruktiv måte. Hvis det er den ukurante arbeidstida som er problemet, så må man øke ulempetillegget. Hvis det er det at man faktisk får for lite utbetalt totalt sett, så må man se på hele lønnstrukturen. Hvis problemet er underbemanning og overarbeiding, så får man ta for seg de problemene. Jeg bryr meg egentlig ikke så veldig mye om hva folk føler på julaften. Jeg kan godt være med på å kjempe for gode arbeidsforhold, basert på kalde tall og fakta, men føleriene kan dere gjøre på bakrommet :Hva var disse bokstavene mine igjen? INTJ eller no sånt?:

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at man ikke kan diskutere det på en konstruktiv måte?
Det jeg mener er at det er grunnlønna som er for lav. Tilleggene er jo for ubekvem arbeidstid.
Og som andre her sier, disse gruppene har ofte det samme (eller mindre) utbetalt som de som IKKE jobber til ukurrante tider.
En i politiet, tollvesenet eller helsevesenet, som jobber helligdager, helger, kvelder og netter, har der ofte det samme utbetalt somen som jobber 8-16. (Uten tilleggene er disse yrkesgruppene lønnstapere)
Det er i aller høyeste grad relevant å trekke ut tilleggen når man snakker om lønna til disse yrkesgruppene.