|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Åttlinglegen skal granskesNorge har vel en solid ett-embryo policy når det ikke er noe som taler for noe annet. England følger etter, har jeg sett.
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åttlinglegen skal granskesJeg er også enig med Sitronen. Og skulle det stemme at legen satte inn seks egg, ikke åtte, er det uansett minst tre, helst fire eller fem for mange.
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Sv: Åttlinglegen skal granskesSaken er jo helt sprø. Jeg lurer imidlertid på om vi har noen regler for hvor mange barn en kvinne kan ha før hun blir nektet IVF i Norge? Jeg vet det finnes regler for når man sier nei til subsidiert IVF, men hva med privatfinansiert? Har vi noen etiske retningslinjer på det? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Åttlinglegen skal granskes
Som sagt skal legene sikre barnas skjebne ved at foreldrene skal være "sosial skikket" til å få barn. Dersom det er veldig mange små barn i en familie, ville kanskje noen leger la være å gjennomføre behandling og henvise til dette, dersom h*n var usikker på om potensielle barn ville få en god oppvekst? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Åttlinglegen skal granskes
|
![]() |