Sv: "Da damene dro" på tv2
Opprinnelig lagt inn av perper, her.
Synes det er rart at mange reagerer "så" negativt på mennene. Det er lett for oss som har "hjemmeværende" menn og si at man skal dele på oppgavene. Men alle har ikke det, og har derfor valgt en annen fordeling, og trives sikkert med det. Hva tror dere ville ha skjedd hvis damene her skulle overtatt mannen sin jobb? Stå opp midt på natta, starte båten, ordnet med mototrøbbel, fisket i iskaldt vær etc,etc. Tror vi hadde sett mange "keitete" kvinner da også, samt at vi hadde fått oss en god latter. Vel, jeg tar det som det er, "underholding" med hverdagsmennesker i rollene.
Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.
Neste gang får de lage tv-underholdning av kvinner som skal være soldater i Afghanistan, fallskjermjegere eller kapteiner på svære skip. Tror dere mennene hadde ledd av oss?? Det tror jeg. ( ikke at ikke kvinner kan gjøre disse forskjellige yrkene altså, men satt på spissen.)
Jeg syns det er utrolig at du klarer å sammenligne det å bo og ta vare på seg selv med et yrke.
Jovisst har vi hjemmeværende husmødre/fedre som har hjemmeoppgaver som yrke, samt mennesker som er utdannet innen renhold, matlaging osv, men i programmet skal mennene være aleine hjemme hos seg selv og det er ganske merkelig at menn i 2009 ikke skulle være i stand til det.
Kråka,- kjønnsrolletenkingen sitter nok hardt i deg. Det lyser igjennom. 
Jeg kunne aldri levd med en mann som måtte ringe meg for å sette på en maskin med klær eller serverte ungene mine ferdigmat en hel uke fordi jeg var borte. Det er nesten sånn at jeg sliter med å skjønne at det finnes jenter/damer i 2009 som liker å leve sånn?