Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politi med hijab?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-09, 12:00   #10
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så du mener at hvis en kristen tar av seg korset sitt så er lovverket deres høyeste autoritet, men hvis de ønsker å ha det på så er det ikke det? Eller gjelder det bare muslimer?
Hva er motsetningen i å ha på seg hijab og å følge lovverket?
(...)
Jeg lurer fremdeles på hva som kan skje som er så skummelt hvis politidamer får lov til å ha på seg hijab.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

En som er kristen kan jo ha med seg Gud som øverste sjef på jobb like mye som en som er muslim og bruker hijab? En jordmor også åpenbart. (Men det er en annen historie.)

Ja, jeg ser også at det er såpass viktig å få flere kvinner, og spesielt innvandrerkvinner inn i politiet at det kan være verd å fire på kravene på dette: Det å få flere grupper representert nettopp for at politiet ikke skal være en hvit, mannlig greie er åpenbart veldig viktig. Jeg sa ikke jeg var bastant i mot, men at jeg er skeptisk.

Og skeptisk er jeg ennå. For selvsagt er personen inni den samme selv om de tar av seg kors og hijab, og en kristen betjent kan ha guden sin som høyeste sjef på jobb like mye som den muslimske har sin. Det er noe alle vet. Så nettopp ved å insistere på å flagge religiøs og politisk tilhørighet også når man er i uniform undergraver man tilliten til at betjenten faktisk klarer å skille rollen som politi og som privatperson. Hvis man ikke engang klarer å ta av seg symbolet utenpå, hvilken tillit kan de man møter da ha til at man kan gjøre det innvendig?

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.