Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Otto Jr.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-09, 18:27   #20
Sunniv@
Fullverdig medlem

Sunniv@ sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sunniv@ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Otto Jr.

Dette var dagens lattis. Digger moddingen til Madam Mim, utrolig bra.

Jeg skal innrømme at jeg synes OJ er litt morsom til tider. Jeg ler av de monologene han har på slutten av Torsdagsklubben. Det er ikke fordi jeg synes han sier det "alle" mener - men ikke våger å si. Jeg ler fordi han overdriver til de grader, og kjører på med ironi og sarkasme. Men jeg synes også av og til at han går litt for langt, og alt er ikke like morsomt.
Jeg synes også OJ junior er artig. De stygge ordene kunne han nok fra før, vil jeg tro. Har selv en tenåring i huset, en veldig snill og rolig en. Men jeg vet han kan mange stygge ord. Det betyr ikke at han får lov å bruke dem her i huset. Jeg hadde heller ikke latt ham være med i et slik show. Heller andres barn enn mitt. Men samtidig er det bare en rollefigur. Tenk på alle de barna som spiller i filmer, hva de må si og gjøre... Jeg tror nok at så unge skuespillerere får veldig god oppfølging.
Det som ikke er bra med denne junior-figuren er det budskapet som sendes til andre barn. Hadde det bare vært voksne som så programmet, hadde det vært greit. Men det er nok mange barn har ham som forbilde, og dette ser ut til å ha blitt en trend. Det er bare til å gå inn på VG sin side og se. Der har de faste innslag fra noen som kaller seg for Snørrunger. Er litt skremmende utvikling, synes jeg.
Derfor er jeg litt ambivalent til OJ junior-figuren. Mange voksne synes han er en artig skrue, blandt annet jeg. Men jeg er heller for fjerning av rollefiguren enn at ungene skal ta etter ham. Unger er så lett påvirkelige.
Men samtidig burde også foreldrene til barna, som ser disse showene, forklare dem forskjellen på en rollefigur og en virkelig person. Og så må de forklare at sånn oppførsel fra dem ikke er akseptabelt, og at det vil få sterke konsekvenser.

Sunniv@ 29 + noen år

Sunniv@ er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.