|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!
Tja, akupunktur har vist seg å være mildt smertestillende i enkelte studier, og kiropraktikk har vist seg å ha effekt på noen ryggproblemer, men ikke effekt i studier hvor kiropraktikk har blitt brukt for andre ting som kolikk f.eks. Så de er jo ikke spesielt godt dokumentert i det hele tatt.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Det med mildt smertestillende forklarer hvorfor legen ga jordmoren Det Strenge Blikket da jeg fødte minsten - også satte han morfinen. |
|
|
|
#3 |
|
Viser tenner
|
Det stemmer sikkert, Esme, men det er jo ikke noen tvil om at dette er greiner innenfor alternativ medisin som i de siste årene har blitt tatt inn i skolemedisin-varmen, og som dermed står ganske langt unna healing f.eks. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Det kommer an på hva du mener med uttrykket "tatt inn i varmen". Om du mener at trygdesystemet dekker det, eller at enkelte allmennpraktikere tror på det, eller at ryggkirurger mener at kiropraktikk har noe for seg er helt forskjellige ting.
|
|
|
#5 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!Jeg går ofte litt i
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 03-02-09 kl 12:52. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Viser tenner
|
Nei, du har rett, det er ikke det jeg forsøker på. Jeg prøver bare å vise at samlegrepet alternativ medisin strekker seg fra det, som i de fleste medisinske (skolemedisinen) kretser er akseptert som behandling for enkelte lidelser, til tull og ball som engleskoler, krystallterapi og "hva har du" ... |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|