|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Jeg syns jo at "barnevakt" kan være et litt misvisende begrep for barnets samvær med venner og familie. Selv er jeg oppvokst med tett kontakt med besteforeldre og kan ikke se annet enn at det har gitt meg positive opplevelser og store kunnskaper og førstehåndsopplysninger om en svunnen tid. Jeg er utrolig glad og takknemlig for at venner og familie tilbyr min vesle jente det samme som jeg fikk da jeg var liten, og at de har stor interesse for å delta i livet hennes. At familiens samvær med Vesla avlaster oss syns jeg bare er en positiv bonus. Jeg tror ikke det finnes et menneske i min omgangskrets som tenker at jeg er mindre ansvarsfull selv om jeg har rimelig ubegrenset tilgang til barnevakt og benytter meg av det. Jeg er fullstendig inneforstått med at mitt barn er mitt ansvar, og når hun har så mange flotte mennesker rundt seg som er interessert i henne, så ser jeg det en del av det ansvaret å legge til rette for at hun blir godt kjent med dem og tilbringer alenetid med dem.
|
|
|
#2 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Flott innlegg av Kasia!
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?
Enig. Jeg tenker mer på barnevakt som en tjeneste man benytter seg av fordi man skal et eller annet. At besteforeldre, tanter, onkler og evt andre i nærmeste omgangskrets stiller opp er jo noe helt annet syns jeg. Tanteskatten min har i mange år hatt en fast dag hos besteforeldrene, jeg ser ikke på det som at besteforeldrene er barnevakt, dette er jo et ønske fra barnet og besteforeldrene selv. Samtidig får jo selvsagt foreldrene et avbrekk.
|
|
|
|
#4 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har ikke barnevakt ofte, selv om mamma og svigers bor i nærheten.
|
|
|
#5 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?
Nikker og er så enig.
|
|