Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!
Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.
Dom som sier andre er domme kan være domme sjøl men likevel ha helt rett. Jeg er kansje domm, men det er jaggu du også dersom du tror dette var et argument. Hvis du tror det er et bra et er du enda dummere enn meg.
Jada, jeg er sikkert dummere enn deg. Men på hvilken måte kan du påberope deg å ha rett? VET du at du har rett? Og er dette en konkurranse om hvem som er dummest? Det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at dere latterliggjør dem som tror. Og når jeg ertet tilbake, da ble det voldsomt til reaksjon!
Jeg mener det, kiropraktikk ble sett på som noe veldig skummelt for 10 år siden. Kiropraktorer kunne jo skade deg! Og det er det flere som kan faktisk! Jeg har selv vært hos en som pådro meg et prolaps ved feil manipulasjon. Som sa at han hadde fullverdig kiropraktorutdanning, men som viste seg å ikke ha det likevel. Vår venn av familien som vi har gått til i årevis, var på ferie denne perioden, og han bare ristet på hodet da han hørte hvordan den andre "kiropraktoren" hadde behandlet meg.
Man bør ha skepsis til alle behandlingsformer, men ikke skjære alle over en kam! Det finnes både seriøse og mindre seriøse aktører der ute i de fleste kategorier (selv fysioterapeuter og leger), og jeg hadde nok selv blitt med på det om noen hadde sagt at de kunne stoppe blødninger med bønnevers, og så lenge jeg ikke hadde betalt i dyre dommer for det. Hvilken skade kan det gjøre da?
At noen synes min argumentasjon er merkelig, det kan hende. Men det gjelder i så fall flere her.
Og - jeg syns absolutt at det burde forskes mer på dette, at de som sier de har slike evner bør kunne vise at de har det. Og så får dere som erter de "troende" tåle å bli ertet tilbake også