Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 13:43   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi har nyoppusset hus, så her blir det ikke vasking av vegger eller tak.

Akkurat, ja. Nei, hvis huset er nyoppusset, er det sikkert ikke påkrevet å vaske vegger og tak til jul. Enig i det.

Gammel 11-12-06, 14:27   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Jeg har kjøpt ca. 85% av gavene. Jeg har skrevet et julekort. Jeg har saltet og hengt opp pinnekjøtt. Jeg har bakt fire sorter julekaker.

Alt i alt føler jeg at jeg er i veldig god rute. Jeg håper at jeg klarer å rydde litt før jul, men det er egentlig det viktigste nå. I tillegg til at jeg må skrive julekort.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:41   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med julegavene, men ellers har alle andre forberedelser overhodet ikke gått etter planen og jeg har faktisk gått til det skritt i år å kjøpe et par sorter julekaker. Julen 2006 kommer til å gå inn i historien med skrekk og gru.

Jeg skjønner ikke hvordan vi skal bli ferdige i år.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:43   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg skjønner ikke hvordan vi skal bli ferdige i år.

Så, så, Nenne. Julen kommer av seg selv, den. Vi trenger ikke å lage den. Og hvis dere allerede har kjøpt gavene og til og med flere sorter kaker, så er det viktigste i boks, tror nå jeg.

Gammel 11-12-06, 14:44   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julehvafforno?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:46   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Julehvafforno?

Du skal få krumkaker hos meg i romjulen du :trøster:.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:54   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Du skal få krumkaker hos meg i romjulen du :trøster:.

Jeg tøyser litt, da. Det står f.eks. hjemmelagd pepperkakedeig i kjøleskapet vårt akkurat nå. Og jeg har da kjøpt en og annen gave. Men jeg liker krumkaker!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 17:37   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så, så, Nenne. Julen kommer av seg selv, den. Vi trenger ikke å lage den. Og hvis dere allerede har kjøpt gavene og til og med flere sorter kaker, så er det viktigste i boks, tror nå jeg.

Takk, det trøstet litt, men som julefanatiker er det vondt å renonsere på noe som helst som har med jul og juleforberedelser å gjøre. Jeg kan ikke fordra å ikke rekke det jeg gjerne vil.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:25   #9
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat, ja. Nei, hvis huset er nyoppusset, er det sikkert ikke påkrevet å vaske vegger og tak til jul. Enig i det.

Og det er liksom påkrevd for oss andre?

Gammel 11-12-06, 21:40   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Snipa, Snipa. Har vi kjent hverandre lenge, og så kjenner du meg dårlig?

Gammel 11-12-06, 21:56   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snipa, Snipa. Har vi kjent hverandre lenge, og så kjenner du meg dårlig?

Her blir kaaaanskje den ene kjøkkenveggen vasket. Den er nemlig full av barnegrøt...

Gammel 11-12-06, 22:02   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Her blir kaaaanskje den ene kjøkkenveggen vasket. Den er nemlig full av barnegrøt...

Kan du ikke bare blande litt rød konditorfarge i grøten nå fram mot jul? Da blir det så "dekkorrativt" på veggen din ...:humrer:

Gammel 11-12-06, 22:23   #13
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En mannlig kollega av meg slo i dag fast at han hadde outsourcet juleforberedelsene - til kona Det tror jeg jammen mannen min også har gjort.... Vel - litt unnskyldt er han - desember er eksamenstid og det ligger 40 eksamensbesvarelser på bordet her

Jeg er veldig julete av meg så jeg trives veldig godt med juleforberedelser - forberedelsene er like viktige som selve jula

Huset er julevasket (rundvasker til jul - om våren vil jeg bruke tid ute istedet for å være inne og vaske) så det gjenstår bare en vanlig helgevask den 22.

Jeg har bakt pepperkaker, peanøttkaker, havremakroner, brune pinner, kransekake, suksessterte og rundstykker. Til helga skal jeg bake lefser sammen med svigermor samt risboller. Mannen ble sendt på Obs med lang handleliste i går ettermiddag så mye av julematen er på plass. Må selvfølgelig suplere med ferskvarer når jula nærmere seg, men kaoset på Obs de siste dagene før jul orker jeg ikke

Alle julegaver er innkjøpt og innpakket - dvs gaven til svigerfar mangler men den kjøper jeg på jobben min. Julekortene er påbegynt

Det som gjenstår er div skole/barnehageavslutninger, lefsebaking, innkjøp av juletre samt helgevask og pynting. Jeg pynter nok litt på kvelden den 22. når ungene er i seng sånn at det bare er juletreet som gjenstår på lillejulaften. Mine foreldre kommer på besøk lillejulaften og skal være her t.o.m 2. juledag. Gleder meg til å ønske de velkommen til julepyntet hus og nissegrøt på lillejulaften

Gammel 11-12-06, 22:23   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Skal vi se...

Julegaver-ferdig
Julekort-sendt
Sølvtøy-pusset
Flyttet 1 nov,pusset opp så det er julerent
Julekassen fra Trondheim har kommet, så vanvittig mye flott
Juletrelys er på treet ute
Alt av kjøttmat,og endel annet er kjøpt inn

Har igjen
Få de bestilte kakene i hus
Bake sandnøtter og kokosmakroner
Hogge juletre
Kjøpe melk,fløte og lite holdbare ting
Drikke,Aquevit,brus og juleøl
Glemte stryking av de hersens damask dukene som min mor vanligvis ruller for meg
Nå holder hun på å pusse opp en leilighet og rekker det ikke før jul

Sist redigert av Angelique : 12-12-06 kl 12:47.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 11:32   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Med jevne mellomrom får jeg klarsyn av at jeg er visst en sånn voksen.
Dere vet den følelsen noen snakker om dama, peker og nei - det står ingen damer bak deg (evt mannen da - men har ikke sett noen menn inne på denne tråden...).

Ok, til poenget:

I dag så jeg på sjokoladekalenderen (som jeg har sneket meg til å ha på jobb (beslaglagt fra toåringen ) og konstaterte at jeg for første gang i livet syntes det var skremmende og ikke befriende at vi er halveis i desember til julaften.

Hva kan vi kalle sånne "voksenopplevelser"?

Og ja, dette bryter totalt med snikinga mi inne på modne.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:11   #16
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Med
Hva kan vi kalle sånne "voksenopplevelser"?

Som julekvelden på kjærringa.

Har 4 presanger igjen.
Julegardinene er kommet opp.
Ribba er delegert til gubben.
Utelysene er kjøpt, men vi vente til stormen som er meldt i natt er over med å få dem opp.
Marsipan må lages!!

Ellers kan jeg ikke huske mere.

Gammel 12-12-06, 21:57   #17
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det eneste jeg er ferdig med til jul er julegavene.
Eller det gjenstår å printe ut bildene til en kalender, men bildene ligger i allefall klare på den amdre pc'n (må gjøre noen forandringer bare)
Noen julegaver er ellerede levert (svigermor bor i Arvika og eneste helgen det passet å dra, var den som var) Gjenstår å pakke inn ca halparten av gavene.

Julekortene ligger også klar for utprinting på denandre pc'n.
Mistenker at de blir liggende der til en gang i uken før jul. Jeg er alltid sent ute med julekortene, men det er jo koselig med julekort i romjula også........

Det er ikke noe nedvasking av huset til jul, litt grundg helgevask bare.
Hadde ånden over meg i fjor og tok stuetaket og murveggen ved ovnen. Frister ikke til gjentakelse. (taket ble skjoldete)

Har bakt pepperkaker med ungene og fått krumkaker av mamma'n min.
(og for andre gang kjøpt inn kefir og h-melk til tykklefse, første h-melka ble sur...) Tror også jeg nå har alt til risboller. De andre kakesortene jeg hadde intensjoner om å bake har blitt askrevet.

Har fått opp adventsstjerner på kjøkkenet, det samme med kjøkkengardiner og en voksduk med samme mønster på kjøkkenet. Da ble også kjøkkenvinduene vasket.
Adventsstaken jeg handlet inn i år, ligger i posen enda, smmen med lysene. Skal klare å få den opp før jul har jeg tenkt til.
Annen julepynt er det heller dårlig med, men den er lokalisert i kjellerstua.
satser på å pynte siste uka før jul, må bre rydde huset først.
Stua skal få nye gardiner. Eller nyvaska kappe og et par siegardiner som liger et eller annet sted nede (forhåpentligvis på vaskerommet)
Da blir stuevinduene vasket også.

Men sånn generelt er jeg vel omtrent kommet like langt som jeg pleier til jul.
Vi skal være hjemme julaften og er gjerne leeenge oppe lille julaften...........
(da er det siste krampetrekning, og veldig mye å gjøre)

Gammel 11-12-06, 22:59   #18
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanken på at vår kjære Skilpadda skulle mene at rundvask til jul var påkrevd er mer en fjern!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 23:00   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Tanken på at vår kjære Skilpadda skulle mene at rundvask til jul var påkrevd er mer en fjern!

Å, jeg vet ikke. Jeg kan sikkert finne på å vaske både rundt sofaen og rundt spisebordet, hvis jeg får ånden over meg.

Gammel 11-12-06, 23:04   #20
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg vet ikke. Jeg kan sikkert finne på å vaske både rundt sofaen og rundt spisebordet, hvis jeg får ånden over meg.

Flinke damen!
Skulle denne ånden bli velig ivrig må du gjerne komme over hit og vaske rundt vår sofa også! :generøs:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.