|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Barnevernet
Å være skadet og høyst oppegående er ingen motsetning. Man er skadet og går til hundene eller man er skadet og er velfungerende, men har mistet barndommen. Folk tåler forskjellig. De mest sårbare tåler ikke en slik barndom, og jeg synes ikke vi skal gamble med hvor mye et barn tåler eller ikke av overgrep og vanskjøtsel.
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Barnevernet
Nei, det synes ikke jeg heller. Absolutt ikke. Jeg prøvde bare å gjøre et poeng ut av at jeg ikke liker at man drar alle over en kam, det kan fort bli selvopfyllende-profeti-aktig for de som har opplevd vanskjøtsel eller overgrep. At det forventes at man skal bli skadet liksom, "ødelagt for livet". (Jada, du synes sikkert jeg er irriterende sosionomsk nå. Det er lov.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|