Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ha på lue inne på restaurant?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-09, 13:29   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg syns det er blitt skremmende mange "Gid, jeg opplevde noe som er i mot skikk og bruk"-tråder.

Vi lever i 2009. Er vi ikke forbi "gid"-stadiet? Er det nøye hva andre kler seg i? Eller om de lever annerledes enn oss? Oppdrar barna sine annerledes? Har en annen religion? Det spiller da vel ingen rolle om guttunger går i dongeri på 17. mai eller har på lue på restaurant?

Mange her har blitt verre enn det jeg husker at jeg og mine jevnaldrende gjorde opprør i mot. Den gang var konvensjonene sterke, og jeg trodde at vi var ferdige med det. Jeg trodde vi hadde kommet dithen at man aksepterte gutter med langt hår, lizzom.

Kjenner et forsinket undomsopprør presse seg fram i meg nå... Jeg har et ønske: skjerp dere. Slutt å engasjere dere i andre menneskers påkledning, utseende og bruk av ketsjup.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 13:37   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns det er blitt skremmende mange "Gid, jeg opplevde noe som er i mot skikk og bruk"-tråder.

Vi lever i 2009. Er vi ikke forbi "gid"-stadiet? Er det nøye hva andre kler seg i? Eller om de lever annerledes enn oss? Oppdrar barna sine annerledes? Har en annen religion? Det spiller da vel ingen rolle om guttunger går i dongeri på 17. mai eller har på lue på restaurant?

Mange her har blitt verre enn det jeg husker at jeg og mine jevnaldrende gjorde opprør i mot. Den gang var konvensjonene sterke, og jeg trodde at vi var ferdige med det. Jeg trodde vi hadde kommet dithen at man aksepterte gutter med langt hår, lizzom.

Kjenner et forsinket undomsopprør presse seg fram i meg nå... Jeg har et ønske: skjerp dere. Slutt å engasjere dere i andre menneskers påkledning, utseende og bruk av ketsjup.

Jeg er enig med bina ...

Gammel 27-01-09, 13:38   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

bina, bina, hey, hey, hey
Nå er jeg faktisk enig med dey!

Gammel 27-01-09, 14:01   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Folkeskikk er i mine øyne et undertrykkende begrep. Hvis noen gjør noe som jeg ikke liker, da påstår jeg at de har dårlig folkeskikk. Derigjennom får jeg det til å høres ut som om vedkommende i tillegg er kunnskapsløs, som ikke visste det en gang, for det er jo en universell regel. Det er jo ikke noe JEG mener, nei, for jeg er jo så tolerant, men det er dårlig folkeskikk. Nesten som dårlig ånde. Alle kan jo lukte det, ikke sant?

Men folkeskikk er et subjektivt begrep, og beskriver hvordan jeg oppfatter meg selv og andre.

Objektivt sett mener jeg den som kommenterer en 12-årings luebruk på restaurant utviser dårligere folkeskikk enn 12-åringen som hadde lua på.

I mine øyne er folkeskikk aller mest knyttet til å oppføre seg ordentlig overfor andre. Ta hensyn, være tolerant og vidsynt. "Gid"-gjengen er kanskje gode på "skikk og bruk" - og prototypen på "Gid"-person er Hyacint Bouquet i "Høy på pæra" som har gått på TV flere ganger over flere år. De fleste av oss har vel greid å fri oss i fra "gid, det KAN man vel ikke...?" og kommet videre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.