|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Obama og abort
Man gjør vel strengt tatt ikke det i nevnte scenario. Det har blitt utført slike aborter på grunnlag av f.eks. mors mentale helse mens barnet kunne overlevd hadde det blitt født/abortert på normalt vis. Og med normalt vis mener jeg at en fødsel settes i gang og barnet fødes.
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, da settes mors helse foran barnet, uten at jeg skal uttale meg om det nevnte tilfelle.
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Ja, og jeg har ikke kjennskap nok til å vite alle faktorer som kan spille inn der den mentale helsen kommer så sterkt i fokus at en abort er nødvendig. Men jeg er uansett sterkt kritisk til nevnte metode og jeg anser forbudet mot partial birth abortion som den ene tingen jeg vil huske positivt fra Bush administrasjonen.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|