Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Min hund (ventetiden)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-06, 16:30   #1
Polkadot
Passiv

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Så har jeg vært å besøkt kennelen, og jeg tok selvfølgelig med meg en valp hjem

Hun heter Redneck Norways Dimmu Borgir aka Marte

Man kan egentlig si at det var hun som valgte meg da jeg kom. Tok litt tid for meg å bli litt kjent med dem, men så brøt hun isen tvert. Det var nesten som at hun sa til meg at hun gjerne ville bli med meg hjem og få litt kjærlighet

Så nå starter dagene med å tråkke i tiss, he-he.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 20:13   #2
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Så har jeg vært å besøkt kennelen, og jeg tok selvfølgelig med meg en valp hjem

Hun heter Redneck Norways Dimmu Borgir aka Marte

Man kan egentlig si at det var hun som valgte meg da jeg kom. Tok litt tid for meg å bli litt kjent med dem, men så brøt hun isen tvert. Det var nesten som at hun sa til meg at hun gjerne ville bli med meg hjem og få litt kjærlighet

Så nå starter dagene med å tråkke i tiss, he-he.

Gratulerer med Marte (jeg antar det er hverdagsnavnet? Om du ikke har valgt et "eget" et da?)

Jeg ville ikke vært noe bekymret for dette med at hunden ikke er "bra" nok - det at "proffe" hundeeiere har valgt valper fra et annet kull i framtiden kan like fullt være et uttrykk for en form for "snobbethet" som finnes i hardbarka hundemiljøer! Hunden din er sikkert bra nok - og så må du huske på at det meste kommer ann på eieren og treneren!

(Eks fra den gang jeg hadde hund, så deltok jeg på et sommerkurs i bruks. Vi var 7 par tilstede. Jeg med min lab hadde ikke trent særlig mye mer enn litt spor før, samt at han var ikke helt lydig. Men vi hadde ingen ambisjoner utover å ha det morsomt. En annen ekvipasjon var en mann og hans golden, hvor målet var at hunden skulle bli godkjent redningshund for både vinter og sommer. De nådde målet sitt et par år etterpå, men det var ikke pga hunden men pga svært iherdig arbeid fra eieren. Hunden var kjempelat... Men min lab derimot var svært arbeidsvillig, ble aldri sliten, og ble omtalt av kurslederen (som var blant nordens beste i rundering) som et naturtalent!

Bare så synd at ikke eieren var et naturtalent også...)

Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 21:47   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer TBM sitt innlegg i sin helhet!

Vi opplevde en særs "streng" eier på kurset, som hadde sånn streng stemme og militære kommandoer på sin lille pyntehund Stakkars hund krøp jo rundt.

Denne eieren ville gjerne være best i alle øvelser på kurset, og fikk litt sjokk når hundetreneren sa at han burde ha det litt mer gøy med hunden sin, leke mer med den. De stod fortsatt og diskuterte når vi dro hjem for kvelden. Jeg har lært endel om hund på de ukene vi har hatt det, men aller mest har jeg lært at det er eieren det kommer an på i de fleste tilfeller

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.