Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Chili con carne med maisbrødlokk

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-09, 15:10   #41
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chili con carne med maisbrødlokk

Okei, er i gang.

Jeg fikk ikke tak i maismel, kjøpte i stedet både polenta og instant maismel. Hva blir best tror dere?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 13:34   #42
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva brukte du, Karamell? Jeg har bare fått tak i polenta.

Gammel 18-01-09, 13:42   #43
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maismelet som ikke var maismel, men griljermel av mais... Det ble ok smak, litt grovt og ikke så mye heving. Deigen min ble på ingen måte tynn, jeg brukte mye mer melk enn oppskriften tilsa (jeg halverte i utgangspunktet).

Jeg ville prøvd polentaen.

Gammel 23-01-09, 20:47   #44
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk tak i maismel idag - på asiatisk sjappe. Billig var det også.

- Jeg har to spørsmål:
Jeg skal halvere oppskrifta. Skal jeg da også halvere brødet? - Gryta er jo like stor uansett, tenker jeg?(bare mindre gryte under, liksom)

Kan jeg lage denne i kveld - for så å varme den opp i morgen. Tenker da bare på selve gryta. -- brødet tar jeg i morgen.

Litt stressa dag i morgen - og dette skal jo koke i en liten evighet tenker jeg.

Gammel 23-01-09, 20:49   #45
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ja, du kan lage i kveld.

Jeg halverte brødet, ihvertfall.

Gammel 23-01-09, 21:34   #46
Jackie
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2009
Jackie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Denne må prøves Yummy

Jackie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 10:39   #47
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg halverte brødet, og det var fortsatt mer brød enn chili con carne. Så du kan jo se an litt. Jeg fikk litt følelsen av å spise gryterett med krydderkake på, så neste gang kommer jeg nok til å kutte kanelen i maisbrødet.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.