Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-09, 23:52   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Jeg er ikke gift men har alltid tenkt at jeg ville giftet meg i kirken med hvit brudekjole. Ikke noe stort og flott bryllup men iallefall sånn.

Venninnen min hadde et opprivende brudd for 2 år siden og flyttet til hjembygda si. Hun var selvfølgelig lenge helt knust av dette som hadde skjedd. Så helt tilfeldig traff hun en type i slutten av oktober og sier nå at de skal gifte seg... det er flere uker siden han fridde...
Det er jo kjempehyggelig dette som nå skjer selv om alt dette går utrolig fort. Hun sier det selv.

Men altså, hun sier at de vil ha et stort bryllup i hjembygda hennes og at hun skal ha hvit brudekjole. Jeg ble litt paff og fikk en slags vekker her.
Er det "helt greit" å gifte seg i hvit lang og flott brudekjole i en alder av 45 år? Jo mer jeg tenker på det jo mer tenker jeg på å justere mine egne drømmer om denne spesielle dagen.. jeg nærmer meg visst dette 40-tallet selv snart og vi har drøyd og drøyd med bryllup selv..

Ville dere giftet dere i hvit lang brudekjole og ha "full pakke" om dere hadde vært over 40 år?

Gammel 19-01-09, 00:12   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Nei, jeg hadde nok ikke det, men så tror jeg så absolutt jeg fikk behovet tilfredsstilt i det første bryllupet. Jeg har allerede tenkt flere ganger at om ikke jeg og gubben allerede var gift, så skulle vi tatt på en strand nå, med bare de aller nærmeste til stedet. I den hvite sommerkjolen min.
Jeg angrer for all del ikke på det store "kirkebryllupet", men jeg hadde nok ikke giddet ståheien en gang til.

Gammel 19-01-09, 00:16   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Aldri tenkt på at det skulle være noen øvre aldersgrense for slikt jeg...

Jeg giftet meg i sommer, i en alder av nesten 39 år, og jeg stilte i hvit kjole og full pakke. Noe annet var uaktuelt for meg, når vi først skulle gifte oss.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:34   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

jeg var 24 da jeg giftet meg å ville ikke ha hvit lang kjole. hadde sjampis farget kjole, ale selskapskjole. Men bær hva man vil den som gifter seg. værsegod. er jo deres dag så

Gammel 19-01-09, 00:18   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville ikke gjort det, men alle er vi forskjellige.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:20   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Jeg ville ikke gjort det, men alle er vi forskjellige.

Hvorfor ikke?

Jeg er bare nysgjerrig, for dette var for meg en helt ukjent problemstilling.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:23   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, hver sin lyst. Men hadde det vært mitt andre bryllup i en alder av 45 år, så hadde jeg nok prøvd noe litt annet. Kjolen kan jo være flott og fantastisk, selv om den ikke er hvit. Det er noe med at det lizzom signaliserer uskyld og jomfruelighet, noe de fleste som gifter seg nå, uansett alder, egentlig ikke kan stå for. Men i mitt hode er det bedre med hvit bryllupskjole på en 30-åring som gifter seg første gang.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:10   #8
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tja, hver sin lyst. Men hadde det vært mitt andre bryllup i en alder av 45 år, så hadde jeg nok prøvd noe litt annet. Kjolen kan jo være flott og fantastisk, selv om den ikke er hvit. Det er noe med at det lizzom signaliserer uskyld og jomfruelighet, noe de fleste som gifter seg nå, uansett alder, egentlig ikke kan stå for. Men i mitt hode er det bedre med hvit bryllupskjole på en 30-åring som gifter seg første gang.

Må bare si meg helt enig med Lykken.

Gammel 19-01-09, 15:23   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke gift, og har heller aldri hatt noen drømmer om hvit kjole og bryllup i kirken. Så om jeg noen gang kommer til å gifte meg blir det ikke i noen typisk brudekjole.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:19   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ville dere giftet dere i hvit lang brudekjole og ha "full pakke" om dere hadde vært over 40 år?

Nei, det ville jeg ikke. Jeg giftet meg rett før jeg fylte 30 og valgte bunad i stedet. Den store, hvite kjolen synes jeg ble litt voldsomt allerede da.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:21   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis jeg ikke hadde vært gift fra før av, ville jeg gjort det stille og rolig med bare de nærmeste på en strand og i penklær, men ikke brudekjole, kirke mm.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:24   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde heller ikke valgt hvit kjole, men jeg vet ikke om det har med alder eller smak å gjøre.
Jeg liker ikke hvitt og jeg kler det heller ikke. Jeg hadde nok sikkert valgt en blå eller brun kjole, tror jeg.
(Jeg bør vel legge til at jeg giftet med i kritthvit marengs med perler, bonder, sløyfer og slør en gang i min pure ungdom. )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:24   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er problemet? Folk kan få gifte seg i hva pokker'n de vil for min del, samme hvor gamle eller unge de er, hvor mange ganger de har vært gift før eller what not. HVORFOR BRY SEG?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 18:59   #14
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva er problemet? Folk kan få gifte seg i hva pokker'n de vil for min del, samme hvor gamle eller unge de er, hvor mange ganger de har vært gift før eller what not. HVORFOR BRY SEG?

Fullstendig enig.

Jeg kan virkelig ikke fordra intetsigende og begrensende regler for hva man kan gjøre i ulike aldre og slikt. Jeg synes deter kjerringaktig å snurpe sammen munnen å være så himla opptatt av å plassere seg selv og andre i så klaustrofobiske bokser.

Nå formulerer jeg meg litt krasst her, og jeg retter det ikke mot noen bestemt - men sånn rent generelt kan jeg si at jeg virkelig ergrer meg over slikt.

Gammel 19-01-09, 19:34   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jammen mange svar. Takk for den store responsen. Ut ifra det dere har svart så er det jo flott at man ikke trenger å tenke på alder for å få bryllupsdrømmen sin oppfyllt.

Mjau, den kjolen din var rålekker.

Gammel 19-01-09, 20:10   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heilt på sida av debatten, men slik kan det også gjerast!

Gammel 19-01-09, 20:39   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Dere er jammen meg lette å erge.
Om man ikke kan si sin egen mening uten at andre skal erge seg mener jeg...

Ja, nå følte jeg meg litt sånn altså, men jeg kan virkelig ikke fordra intetsigende regler for hva som passer seg hvor og når, før klokka 12 på en søndag, etter 50-års dagen, som gift, som mor, som skilt etc etc etc...

Gammel 19-01-09, 20:40   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Heilt på sida av debatten, men slik kan det også gjerast!

Gammel 19-01-09, 23:37   #19
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Her er jeg helt på linje med ac.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:24   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Om det var det første bryllupet mitt så ville jeg kanskje ha hatt hvit kjole, for det er vel nesten ingen som egentlig kan ha hvit kjole på bryllupsdagen sin uansett om man skal følge "tradisjonen".
Men om jeg skulle giftet meg for andre gang så ville jeg nok tatt på meg noe litt enklere. Ikke fordi bryllupet ikke betydde noe, men fordi jeg ville ha gjort det annerledes enn første gangen kanskje....

Ellers så syns jeg nå man må få gjøre som man vil da. Mange gifter seg jo i andre kjoler enn brudekjoler når de er unge også, så hvorfor ikke hvit brud som 40åring.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.