|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Å bytte OSJeg ville ha installert det som dual-boot. Du må sannsynligvis reinstallere vista først, fordi du må ha en ledig partisjon til å installere Linux på, og den er neppe satt opp nå. Jeg er usikker på hva m|nken mener. Virtuell maskin, kanskje?
|
|
|
#2 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Å bytte OSBare ikke end opp slik: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=546147 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: Å bytte OS
Hehe. Lærer å skrive script for Linux på skolen nå, så skal nok klare det praktiske med mindre jeg ødelegger noe ved selve innstallasjonen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
blant fjord og fossevell
|
Ja, jeg har ingen snøring på det der. Jeg er sikker på at du fikser biffen. Jeg venter på macen min, den får til og med mor til å fungere. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Nei, jeg er ikke så veldig begeistret for virtuelle maskiner rett på laptopen eller PC-en, men de er praktisk i enkelte tilfeller. Hvis du skal skrive script, så trenger du ikke noen raff ytelse på Linuxen og den vil være lettere å fjerne i ettertid.
|
|
|
#6 |
|
The Anti-Walter
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Ubuntu kan fint repartisjonere selv når du installerer det. Jeg har hatt et par maskiner som kun har kommet med én partisjon, med Windows, men under installasjonen av Ubuntu så har jeg kunnet redusere den partisjonen (uten uheldige senvirkninger for Windows etterpå) slik at jeg fikk plass til en ny partisjon til Ubuntu |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|