Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når voksne og barn trenger forskjellig kosthold: hvordan løser vi det?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-09, 15:48   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når voksne og barn trenger forskjellig kosthold: hvordan løser vi det?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg prøver likevel å få i ham mer fett enn det jeg selv spiser (selv om jeg også foretrekker lavkarbo framfor lite fett for å gå ned i vekt). Jeg blander rapsolje i pastaen hans (han liker ikke fisk, så jeg må få i ham Omega 3 på andre måter) og bruker helmelk i stedet for lett eller skummet.

Liker barna dine banan? Det er temmelig kaloririkt, og gir ekstra vitaminer på kjøpet.

Fetere pålegg som spekemat, makrell i tomat eller hva de nå måtte like kan også gi ekstra fettilskudd.

Er det omega 3 i rapsolje? Jeg vet det er endel i linfrøolje.
Her brukes det også utelukkende helfete produkter, men nå er det bare mannen min som skal ned i vekt, og han lever på lavkarbo med mye fett, så da er jo den saken ganske grei heldigvis.

Hadde noen av oss levd magert, noe som aldri kommer til å skje, hadde jeg nok hatt meierismør, helmelk, avokado, nøtter og lignende på lur til ungene.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.