Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Disney Rejection Letter

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-09, 01:35   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disney Rejection Letter

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja, eller så bare sparer de masse penger på å være supergniene på lønningene, dropper alt som finnes av arbeidsmiljølover og er generelt klodens kjipeste sjef.

Tja. Jeg har en insider der som jeg kjenner godt, og det er ikke mitt inntrykk i det heletatt. Som en rock-solid bedrift som gjør det knallbra år etter år, så tror jeg også at de står for noe som ikke er så ille jeg. De hadde neppe overlevd år etter år med den innstillingen du mener de har.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 01:43   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tja. Jeg har en insider der som jeg kjenner godt, og det er ikke mitt inntrykk i det heletatt. Som en rock-solid bedrift som gjør det knallbra år etter år, så tror jeg også at de står for noe som ikke er så ille jeg. De hadde neppe overlevd år etter år med den innstillingen du mener de har.

Åh? Coca-Cola Company klarer seg no rimelig bra tror jeg.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 01:50   #3
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Åh? Coca-Cola Company klarer seg no rimelig bra tror jeg.

Nå sa ikke jeg at alle som gjør det bra, er bra selskaper.

Leser en bok om de mest suksessfulle selskapene i historien nå, og Cocca Cola regnes ikke som et av de det jeg kan se. Det har ikke bare med suksess å gjøre, men også hvordan man har fått den. Disney går faktisk for å være et selskap som har høy moral.. det jeg har lest til nå.

Finner dere dokumentasjon som sier noe annet, så er jeg interessert i å se den.

Gammel 13-01-09, 01:52   #4
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Nå sa ikke jeg at alle som gjør det bra, er bra selskaper.

Leser en bok om de mest suksessfulle selskapene i historien nå, og Cocca Cola regnes ikke som et av de det jeg kan se. Det har ikke bare med suksess å gjøre, men også hvordan man har fått den. Disney går faktisk for å være et selskap som har høy moral.. det jeg har lest til nå.

Finner dere dokumentasjon som sier noe annet, så er jeg interessert i å se den.

Jeg vet svært lite om hvordan Disney-selskapet fungerer, mitt innlegg var bare et argument for at suksess ikke nødvendigvis trenger å henge sammen med etikk.

Gammel 13-01-09, 01:55   #5
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Jeg vet svært lite om hvordan Disney-selskapet fungerer, mitt innlegg var bare et argument for at suksess ikke nødvendigvis trenger å henge sammen med etikk.

Nei det trenger ikke det. Men om man ikke kan komme med annet enn tomme antagelser, så er det heller ikke noe godt argument for det motsatte heller.

Disney brukes nå som forbilde for hvordan drive en suksessfull bedrift som tar vare på sine ansatte, derfor vil jeg gjerne vite hvorfor, om dette ikke skulle stemme.

Gammel 13-01-09, 02:00   #6
Marge

Marge sin avatar

Standard

Nei det trenger ikke det. Men om man ikke kan komme med annet enn tomme antagelser, så er det heller ikke noe godt argument for det motsatte heller.

Disney brukes nå som forbilde for hvordan drive en suksessfull bedrift som tar vare på sine ansatte, derfor vil jeg gjerne vite hvorfor, om dette ikke skulle stemme.

Ikke vet jeg. Men jeg husker at et par tidligere venninner av meg dro til Disneyland i Florida etter gymnaset og jobbet et år, de fortalte at lønnen var elendig og de ansatte hadde svært dårlige arbeidsforhold. Mye pålagt overtid, ekstravakter, ubekvem arbeidstid uten kompensasjon osv. Men det kan jo være at i en Amerikansk målestokk så var det ikke så gale.

Gammel 13-01-09, 09:46   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg så en dokumentar om Disney for noen år siden der de vanskelige arbeidsforholdene for ansatte tidligere i firmaets historie var et tema som ble tatt opp. Men det trenger jo for all del ikke bety at det er slik i dag.

Svar

Emneord
forskjellsbehandling, likestilling

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.