Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?
Nå er jeg litt flisespikker her, men jeg synes selve spørsmålet blir litt feil, og synes derfor ikke det er noen av alternativene i pollen som blir rett for meg.
Om mitt barn hadde vært gammelt nok og bevisst nok på hva h*n mener å signalisere med å bruke palestinaskjerf skulle jeg ikke nødvendigvis lagt meg borti det.
Hadde spørsmålet derimot vært omformulert litt så det sto "ville du tillatt ditt barn å benytte seg av symboler som gikk helt på tvers av dine egne verdier?" Ja, da er det straks en annen sak.
Det er lett å sitte her og leke advokat for en sak en er enig i, men jeg ser flere av dere ikke ville hatt noe av at avkommet brukte symboler som for eksempel hakekorset. Misforstå meg rett; jeg er på ingen måte noen tilhenger av nynazisme, rasisme eller ekstrem nasjonalisme i noen form, men jeg håper jeg hadde hatt styrke nok til å respektere mitt barns meninger hvor mye de enn skilte seg fra mine egne. Såfremt de er gjennomtenkte og bevisste valg.
Men jeg er redd jeg ikke hadde taklet det på noen god måte om lille frøken Håpefull sto i døra en dag og fortalte meg harmdirrende om den uretten det israelske folk utsettes for. Da hadde det nok gått ei kule varmt her ja, og med ett er jeg den moren som nekter mitt barn å bruke palestinaskjerf på grunn av min egen overbevisning. Bare på den andre siden av skalaen, og det gjør meg ikke til en dårlig mor. Bare et ganske gjennomsnittlig menneske.