Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo
Nå er det vel sånn, at flesteparten av de som politiet tauet inn etter bråket var 2.generasjons innvandrere med muslimsk bakgrunn? Ikke alle var opptatt av å vise at de støttet Palestina heller, flere viste sympati med Hizbollah (som jo strengt tatt i høyeste grad jo har en finger med i den pågående konflikten) i tillegg til Hamas og Iran (!).
Jeg bare skjønner ikke hvordan vi kan sitte og diskutere grader av vold, og om det _ble_ utøvet vold eller ikke mot den eldre mannen som måtte reddes inn på Burger King. Vi har ytringsfrihet i Norge, lik det eller ei. Jeg trodde faktisk at Foreldrportalen ville være et forum som mye klarer fokuserte på det skremmende faktum at grupperinger forsøker å hindre andre i å si sin mening. Her i landet behøver vi ikke være redde for å ytre hva vi mener. Vi kan bli kritisert for det selvsagt, men aldri, aldri skal vi vel akseptere voldsbruk mot demonstranter. UANSETT hva de måtte demonstrere for?
Nei... Liten nedtur dette å oppleve man forsøker å forsvare at littebittegranne vold ikke er farlig så lenge motivet er å kneble ytringer som vi ikke liker og at de som demonstrere er de "domme".
Casuals og andre som bare er med for moroa er en ting, men jeg tror faktisk at dette bråket hadde vært like omfattende og like voldsomt uten et par hvite 30-åringer fra Lillestrøm.