Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva unner du deg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 15:12   #1
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva unner du deg?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Heey, det er ikke å unne seg! Det er jo vanlig mat!

Du... jeg begynner å tro at du er litt som venninnen min (hun er 3 cm rundt livet) som sier "åh jeg spiste sååå masse godteri da jeg satt og leste til eksamen i går"... hvorpå jeg etter hvert fant ut at det betyr kanskje 3 non stopp i hennes verden .

Folk som spiser/drikker masse søtsaker, drikker ikke EN HALV kopp kakao... de tar en hel om de først er i gang .

Gammel 09-01-09, 15:16   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Du... jeg begynner å tro at du er litt som venninnen min (hun er 3 cm rundt livet) som sier "åh jeg spiste sååå masse godteri da jeg satt og leste til eksamen i går"... hvorpå jeg etter hvert fant ut at det betyr kanskje 3 non stopp i hennes verden .

Elinblu kvantifiserer jo inntaket sitt. 100 g pepperkaker og 100 g sjokolade daglig er imponerende når man er en nett liten alv.

Gammel 09-01-09, 15:17   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Folk som spiser/drikker masse søtsaker, drikker ikke EN HALV kopp kakao... de tar en hel om de først er i gang .

Selvkontroll, Nooria!

Ellers har du nok litt rett, det skjønte jeg etter å ha observert noen andres inntak en liten periode. I det siste har det vært litt ekstremt her, men det skyldes nok delvis amminga. Jeg er nok generelt ganske småspist også, så det totale kaloriinntaket blir kanskje ikke overveldende likevel. Til vanlig spiser jeg kanskje 20-30 gram sjokolade om dagen. (Til å aldri ha veid mat, er jeg ganske god til å kvantifisere, er jeg ikke?)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:25   #4
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Er det noen som har krydderoppskriften til taco for hånden? Ser at flere har referert til en fp-oppskrift som er sunnere enn den man kjøper. Håper noen kan hjelpe for jeg har bedt til tacobursdag i morgen.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:26   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Er det noen som har krydderoppskriften til taco for hånden? Ser at flere har referert til en fp-oppskrift som er sunnere enn den man kjøper. Håper noen kan hjelpe for jeg har bedt til tacobursdag i morgen.

Her er den jeg brukte:

1 ts salt
2 ts spisskum
½ ts koriander
½ ts chilipulver
½ ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:34   #6
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Tusen takk, ElinbluSkulle gjerne gitt deg en grønn prikk, men det var visst til deg jeg gav sist, så det gikk ikke.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:46   #7
Spido
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2009
Spido har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har spist lakris på jobb hver dag denne uka... Har en finsk kollega som hadde med til meg etter jula. Men ellers blir det stort sett i helgene. Bortsett fra at sambo vil ha cola hver gang vi spiser pasta, taco og pizza, så da blir det jo litt på meg også...

Spido er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:58   #8
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alt for mye! Jeg spiser snop så og si hver dag (minst 50 gram sjokolade)Jeg legger ( foreløbig - *bank i bordet*) ikke på på meg av godteriinntaket, men sånn helsemessig så er det vel ikke så veldig bra. Jeg er nok sukkeravhengig

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:02   #9
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Spiser sjokolade i helgene, men i uka er jeg flink til å holde meg unna søtsaker. Er også så sær at jeg ikke liker kake osv.

Gammel 09-01-09, 16:16   #10
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Har skeiet ut i jula, og jeg skjønner at om jeg vil ned de siste kiloene mine før jeg er virkelig kvalifisert normal-vektig, så er jeg nødt til å ta meg sammen.

Men enn så lenge så spiser jeg det jeg vil, når jeg vil det. Men jeg har blitt mye flinkere til å lage mat fra grunnen, ikke nødvendigvis sunnere alltid, men det gir mestring.
Og fruktinntaket er øket.. Ikke bare klementiner lenger.

Så fort snøen og isen blir borte, så skal det sykles hver dag, og da kan jeg unne meg det meste, men i en periode skal jeg være streng som jeg gjorde i fjor. Så går jeg nok ned også..

Gammel 14-01-09, 15:39   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo på slanker'n nå, og unner meg:
Sukker i te (1 ts brunt sukker) - drikker 1 kopp pr dag sånn ca
Skikkelig kaffe når jeg er på Kafé. (KanelCortado that is)

Ellers så unner jeg meg pittelitt godis på fredag.

- SÅnn ellers så er det ikke noe problem å være på slanker'n. Uten sjokkis spiser jeg egentlig veldig sunt viser det seg.

Gammel 09-01-09, 15:21   #12
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg er veldig glad i kaker, sjokolade, potetgull....you name it.
Så glad i det at eg MÅ sette begrensningar ellers går det heilt over styr (som no i jula ).
Så her er det kun lov med godteri o.l lørdag (like reglar som ungane) og i ulike selskap. Lørdagane blir litt utvida påske og jul.
Me kosar oss ekstra med god mat fredag kveld etter at ungane er lagt. Lørdag er det pizza for heile familien.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.